Gapande munnar

Sv: Gapande munnar

det där med o tränsa, så är min likadan, det komiska är att hon vill ha bettet, hon tränsar sig själv som man kan säga, för det betyder rida och rida är roligt tycker hon. (överpositiv häst) men hon står ändå o gapar sedan när bettet väl är på plats när vi tränsat. Och lixom "grimaserar". Hon går dock inte alltid emot handen (ibland dock) när man rider, även när hon känns helt okey och bra ridmässigt så finns beteendet där.

Bettlösa alternativ kanske funkar, har inte provat.
Hästen är dock köpt för att tävlas med - i dressyr. :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Satt och funderade på det, då jag ändå ska ta ut vetten snart, men vet att det finns många kunniga och vettiga här ändå, som jag skulle...
2
Svar
23
· Visningar
3 378
Senast: super
·
Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
5 336
Utrustning Jag rider min häst med micklemträns och ett smalt tredelat bett för det mesta. Det är den utrustning jag har kommit fram till att passar...
Svar
7
· Visningar
1 457
Senast: palle
·
I
Träning Jag har funderat på en sak ett tag nu och skulle uppskatta era åsikter kring detta. Jag har en häst som under flera år haft en låsning i...
Svar
7
· Visningar
1 574
Senast: Lager
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama