Förebilder

Sv: Förebilder

OK, sorry ibland är det svårt att tolka det skrivna rätt. Han kommer som jag skrev ifrån Parelli-hållet från början var en av deras duktigaste instruktörer. Men han ville fördjupa sig i sportgrenarna mer utvecklas mer inom både dressyr och hopning. Jag vet att han samarbetar med några elitryttare inom hoppning och att han samarbetat med folk från Cadre Noir (stavning). När han har undervisningar lägger han stor vikt vid avslappning och följsamhet, men det gör ju många,
Det är jättesvårt att beskriva vad jag tycker han har som jag föll för jag kan bara säga känslan han besitter och förmågan att förmedla det till både hästar och människor likaså att plocka fram det bästa ur en.

Min kompis frågade honom faktiskt var han stod när vi var på kursen, klassikt, western, hoppning eller annat och han svarade ”på hästen sida” :)

Ang mitt nick så är det min gamla katts namn, så jag behåller det gärna även om jag inte är någon filosof.

Mvh

Varför fick jag inte lära mig tjeckiska som barn av pappa!? I så fall hade jag åkt på kurs till den här killen direkt!

Underbar uppvisning.

Vi måste ha tappat något på vägen, genom åren!!:( Börjar förstå varför rollkuren inte är någon vidare bra kur:idea: På dessa bilder SITTER HÄSTEN VERKLIGEN PÅ BAKBENEN, till skillnad mot dagens dressyrhästar! Tack!!!! Jag har fått en ahaupplevelse:bow: :bow: :bow: :bow:

Jag har svarat i denna tråd förut, islandshästryttaren Jóhann Skúlassons töltridning. Men nu vill jag nämna ett dressyrekipage också. Linsenhoff och Wahajama som jag såg från Stockholm Horse Show är nära mitt ideal när det gäller dressyr.

Donatha S var ju bara såååå :love:
är ett sto som såg ut som en hingst :love: :love:
men linsenhoff själv är jag lite skeptisk till (rollkur)

35012562989.jpg

ber om ursäkt för storleken

Jag skulle inte gråta om jag hade en fyraåring som rörde sig så här. Bilden är tagen i Golegã, en minst sagt stökig miljö för en unghäst, och ryttare är Júlio Borba. Om det inte är för att hästen är över 1.70 skulle jag nog bli lite avundsjuk!

m_11460img_0121a.jpg

Här är en annan favorit, Juan Antonio Jímenez på lusitanohingsten Guizo. Här rider de VM i dressyr.

m_guizo02.jpg

Jo, Paulo Sérgio rider bra. Också. Jag är inte ett dugg avundsjuk. Närå.

m_epae02.jpg

Senast ändrad:

Donatha S? Hette hästen Linsenhoff red i Globen så? I så fall menar jag inte Linsenhoff för hästen jag menar heter Wahajama, ett svart sto med stora öron och lugg. Jag gillade särskilt hennes ökade trav. Ryttaren minns jag inget särskilt av.

men linsenhoff red inte i typisk rollkur form som Ellen schulten-baumer!
har endast hört ryckten om linsenhoff :angel:

svea skrev:
Jag skulle inte gråta om jag hade en fyraåring som rörde sig så här. Bilden är tagen i Golegã, en minst sagt stökig miljö för en unghäst, och ryttare är Júlio Borba. Om det inte är för att hästen är över 1.70 skulle jag nog bli lite avundsjuk!

m_11460img_0121a.jpg

:love: :love: Åååh Rider den mannen snyggt eller?? Han e min förebild.. faktiskt det närmaste (enligt mig) perfekt ridning man kan komma.. :love: :love:

true_blue skrev:
Jag skulle nog inte vilja rida min fyraåring så.

Jag måste hålla med..
Jag vet faktiskt inte om jag gillar just den bilden så mkt alls.

Inte jag heller :o... Nä men det ser späntut.. Ryckigt. Sänkt rygg :crazy:. Ska 4 åringar verkligen gå med så stoor gång?

Tycker inte de är så fint om de är en 4 åring!

Efter allt tjat om att vi rider in hästarna för tidigt för de inte är färdig utvecklade.

Hade varit trevligare om jag inte visste åldern om jag säger så :smirk:

Susan skrev:
Båda mina halvblod hade/har Inschallah i stamtavlan ( anglo arab jättekänd förädlare av halvblodaveln)

Det ger elegens och knorr på svansen

Men har du och Camilla bild?

SUSAN! Min häst har också Inschallah i stammen :)

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 682
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 865
Senast: inverterad
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 184
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 246
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar