Förebilder

Sv: Förebilder

Jag tog för givet att det var Carde på bilderna fniss....

Jag har förstått det så att Carde är bra på att lära ut just piaff....

ska man lära sig det så kan det ju vara bra att träna för honom, så tänkte jag.

jag tänkte oj - är han så gammal, men de såg unga ut på bilderna.
jag är bara lite avis på din bok :D

Gillar också den första bilden, det ser lätt ut. Om man ska vara petig kunde den ha varit lite mer lätt i framdelen men eftersom det är den trevligaste bilden jag sett på länge nöjer jag mej med; det ser fint och lätt ut :)

Camilla_H skrev:
Det är ju en arab! Och jag som fick höra häromdagen att araber inte kan gå i form eftersom de är så konstigt byggda i kroppen...

Detta var lite off-topic - hoppas ni ursäktar :)

/Camilla - som har arab!

Min arab kille kan gå okanon form :love:

Hej!

Jag har en fråga som jag funderat ganska mycket på och jag är inte ute efter att ifrågasätta dig, so just relax.... ;) . Men jag vet att du är väldigt förtjust i Carde, eftersom jag har hört så mycket positivt om honom i olika trådar här på buke, blev jag nyfiken och tittade på ridbilder av honom, när han red olika elevers hästar. Jag blev förvånad över att han sitter väldigt snett över hästen och gör väldigt stora ledande tygeltag ofta, han riskerar ibland att nästan slå sitt huvud i väggen, varför gör han så? Vad är det som blir bättre när man rider så än när man sitter rakt över hästen?

För övrigt är mina förebilder Petrus Kastenman, Kyra och Sally Swift mfl. Jag gillar all bra ridning!

Ja jag gillar ju också kyras förmåga till böjgång.

Har du någon bild på något som du drömmer om att uppnå för egen del ?

Kul att se tycker jag vad människor tycker är bra ridning, det var därför jag startade tråden, men det är ont om bilder tycker jag.
:D

Jag skall se om jag hittar någon bra bild och framförallt om jag kan överlista min scanner någon dag. ;) Återkommer!

La inte jag in en bild i denna tråd igår? Eller är jag alldeles snurrig?? Eller får inte islandshästar vara med???

Klart vi skall ha islandshästar.
Jag har inte sett en bild. hade du rättigheterna till bilden?
Annars länka

MVH SUS

Nej, det var inte min bild. Jag skrev att jag lånat den från VMs hemsida.
Jag trodde när jag såg att den var borta från tråden att någon klagat, "islandsridning har inte på barocksidan att göra" eller "det är hemskt med stora gubbar på små ponnyer". Men den är nog borta för att den inte var min.

Om ni vill se bilden så finns den som sagt på VMs hemsida, Jóhann Skúlason och Hvínur.

Min förebild, eller tja, jag skulle i alla fall vilja kunna rida som på den här bilden. Vilken häst, vilken ryttare. :love:

Lisa Wilxcox, Relevant.

Lisa_Wilcox.jpg

Wow, så fint.

I augusti var jag i Danmark och red. Där var en tjej som praktiserade, hon har två islandshästar. Den ena gick helt otroligt, piaff, passage, skolgalopp och spansk skritt. Den andra var av typen som stack om man krävde för mycket, berättade hon. Sen såg jag hur hon red ut utan vare sig sadel eller träns. Ut på vägen och in i skogen.Jag blev mycket impad.

OA

Tack jag har sett henne på TV och min förra avatar är släkt med RRRRelevant.
(jag är jättefånig jag vet)

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 682
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 865
Senast: inverterad
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 184
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 246
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar