Förebilder

Sv: Förebilder

Jag sitter på jobbet nu och har inte tillgång till några bilder eller länkar. Jag kan fixa det när jag kommer hem, men det blir sent ikväll. Sen plockar väl moderator bort en del också. Ni får titta på min hemsida när den blir klar.

Tessan

Jag har ett bildminne av Balkenhol som rider en glad häst i galopp i öppen form - som såg så härlig ut! I mitt minne bär sig hästen bakifrån, han sitter i balans, båda ser nöjda och avspända ut. Det är ett ideal för mig.
Ok, hittade länken: http://www.dressageunltd.com/hsh/articles/0901moving2fast4.htm
Fantastiskt trevlig karl den där (artikeln är bra)!

I verkliga världen har jag också ett trevligt minne från unghästchampionatet i Falsterbo för två år sedan tror jag. Såg uppvärmningen och blev så glad åt den fina formen som några av hästarna reds i (det kunde jag tyvärr inte se hos någon av de äldre hästarna under deras uppvärmning) - fint på tygeln i något öppen form, bra bakbensaktivitet, takt och schvung, spetsade öron och glada miner. Särskilt fint minns jag att ekipaget Jan brink & Biggels såg ut. Schvung och ridglädje och inte alls samma spända form eller hårda händer som jag tyckte han ofta hade på Briar då (har inte sett de senaste riitterna, som ju sägs vara sensationella).

Sedan är jag ju en sådan mjukis att jag gillar Hempfling också, tycker "Dansa med hästar" är ett vackert koncept, och att den formen han får fram är fin.

Ja, den bilden är bra. Jag tror i och för sig att han ryggar, men det är ju inte ofta man ser det väl utfört! Detta är dock mycket trevligt.

Tessan

Ja den var riktigt fin.

Kul att du gillar Hempfling också där är vi överens :)

Susanne som bytt uppkoppling
Har tid att stava

Bytte du uppkoppling just nu? idag? Fått något snabbare, kanske?

T

Bild

Denna gillar jag. Hästen ser väldigt lugn och koncentrerad ut på uppgiften. Hur bra form den har låter jag andra mer kunniga avgöra. Berätta gärna!! Ryttarens sits hade kunnat vara mer avslappnad och upprätt, annars tycker jag hon sitter fint.

Tyckte också det såg trevligt ut.

Har du hört om den fjording som startade i St. Georg och fick godkänt?
Tack för bilden :)

Mera bilder :)

Susan skrev:
Tyckte också det såg trevligt ut.

Har du hört om den fjording som startade i St. Georg och fick godkänt?
Tack för bilden :)

Mera bilder :)

Roligt att du tyckte det såg trevligt ut oxå! :)
Ja den holländska? Det finns tydligen någon fjordhäst i Norge som tävlar på den nivån också.

Varsegó! :D

Jag tyckte också att ryttaren såg onödigt spänd ut och satt konstigt tills jag insåg vad det är hon gör! Hon har ju solen i ögonen och försöker säkert att sitta snyggt fast att hon försöker komma undan solen!

Ja de var jättefina. Tack!

Vilken läbbig flagga i bakgrunden på den andra.

Jag förstår att med den tränaren känns detta mål helt uppnåeligt.

MVH sus

Usch..flaggan... :crazy: ..att man kan få en sådan reaktion...det kändes...ja mest bara .....Usch.... :(

Camilla_H skrev:
Jag tyckte också att ryttaren såg onödigt spänd ut och satt konstigt tills jag insåg vad det är hon gör! Hon har ju solen i ögonen och försöker säkert att sitta snyggt fast att hon försöker komma undan solen!

Jaså det är därför hon sitter som hon gör! Aha! :idea:

Den första gillar jag jättemycket, men den andra tycker jag inte alls ser så "bra" ut? Spänd häst och tycker han strävar bakåt med det lyfta bakbenet. Den första ser dock väldigt fin ut som sagt.

Och flaggan ja *brrr*

Bilderna är från en bilderbok från OS-36 som ju gick av stapeln i Tyskland innan det stora kriget bröt ut. Då var hakkorset inte värre än "tre kronor"....... Så våra värderingar och uppfattningar ändras verkligen genom tiden. Flaggan finns med på båda bilderna, men jag var tvungen att spara om dem och klippa och klistra för att få in dem i ett format som funkade för msn-gruppen... Funderar på att skaffa en riktig "DYYYR" hemsida och lägga ut bilder å sånt. Den här boken har jag fått som "förskott på arv" från en gammal släkting som var dressyrdomare för läääänge sen...

Ska skriva ner texterna under bilderna också när jag får en stund över.

(- Hur menar du Susan med "den tränaren" i ditt inlägg?)

mvh/T_B

Susan skrev:
Ja de var jättefina. Tack!

Vilken läbbig flagga i bakgrunden på den andra.

Jag förstår att med den tränaren känns detta mål helt uppnåeligt.

MVH sus

Bildtexter:

Oberleutnant H Pollay (Deutschland) auf Kronos
This performance can be called a perfect Piaffe. Kronos shows plenty of suppleness. He trots on the spot. A wonder of equilibrium. He is doing his task on invisible helps of his excellently sitting rider.

och

Lieutenant G. De Ballorre (Frankreich) auf Debaucheur
Piaffe. Nearly ideal. Full suppleness of back, haunches, hocks and fetlocks.
Riders hands could be held lower.

Boken och texterna är gjorda med tysk grundlighet, text på franska, tyska och engelska. Kommentarer kommer från domarna. Mycket intressant bok, som verkligen går på djupet inom bedömningen./T_B

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 682
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 865
Senast: inverterad
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 184
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 246
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar