Förebilder

Sv: Förebilder

Kunde inte se länken.

men Inschallah är ju en välkänd förädlare.
Det jag ser det lilla arabbodet på är att båda hästrana får knorr på svansen när de kvastar.

Måste söka på Inschalla nu....Har bara sett en bild på honom - han är vit ? eller hur?

http://www.horsemagazine.com/BREEDINGBARN/GREAT_STALLIONS/inschallah/inschallah.html

Vet inte om det är samma länk, jag tog bort det sista (/inschallah.html) och tryckte sen på just inschallah.html. Hoppas det funkar för andra med!

inschallah.jpg

Snygg! :love:

Men vad gör du här, Hallonet?
Är inte du i fjällen och åker glasspinnar? :)

Ja jag hittade den och den Elisha menade också.

Har du med dig datorn på semestern?
Så lite jag vet och förstår....

har du kollat in mina ridbilder :D :D :D

Men men men men... Susan sa att du var i fjällen!
Falsk information! :eek: :eek: :p

oooh, ska du åka massa skidor? Och få se snö? :d
jag vill också. :(

*förstör lite mer*

Är det inte någon på buke som har de där hästarna? Tycker jag känner igen Lionel? :D

summer san skrev:
Jag förstår att du tycker att Honza Blaha är skicklig som kan rida utan utrustning på hästen. Men om du tänker ett steg längre så ligger det en del i det redhorsefarm skriver också, faller detta in under kategorin cirkuskonster eller skall vi jämföra med en grand prix ryttare? Är det snällare att rida med två långa spön och skarpa sporrar än att helt enkelt sätta på hästen ett huvudlag? Vad är det som säger att Jan Brink inte kan rida så om han ville det? Lite kritisk kan man ju tillåta sig vara även mot sina förebilder....
det beror på hur man använder dem!!
även om jag inte sett Honza blaha rida "live" så tror jag inte har använder sina sporrar och spön speciellt mycket..

måste tillägga att väl brink(iaf andra dressyrryttare på denna nivå) använder sig av BÅDE sporrar,spö och huvudlag på träning!

Min målbild är det där helsidesuppslaget på Klaus Ferdinand Hempfling.
Alldeles i början där han typ blundar och håller upp spöet.
http://www.hempfling.com/
Hittade inte just den bilden med det finns en på just den hästen och honom fast i en tokig vinkel så man inte ser så bra...men den är också fin enligt mig...under Schooling.
Fast det kommer nog dröja med tanke på att min häst precis rids in :) men hon är grym ändå :love:

Jag lånar en knapp...

Känner mig egentligen inte helt hemma på barockforumet alla ggr, läser mkt men skriver lite, men tänkte att jag skulle göra ett inlägg ändå...

Min FÖREBILD är Júlio Borba, har ridit för honom och suttit heldagar på läktaren när han hållt träningar och jag är imponerad! Han löser problem enkelt, är inte låst i ett tänkande, eller ett sätt att göra något (t ex en öppna). Han är oerhört ödmjuk, behandlar även mig som inte har kommit så långt med samma engagemang som de som är skickligare (och roligare att träna?). Han rider gärna min häst, han visar och gör att både jag och hästen får ut maximalt av våran ridning utan bråk.
Min önskedröm är att bli lika skicklig, men det är just en dröm... men min MÅLBILD är en sekvens från Göteborg Horse Show för ett par år sedan, en ryska som red en grov skimmel i dressyren. Hon vann inte och jag minns egentligen inte så mkt av själva programmet, men piaffen minns jag. Hästen var betydligt lägre bak än fram och trampade inte bara monotont upp och ned på stället.
Någongång SKA jag och hästen utföra en sådan piaff. (Den var säkert inte perfekt, piaffer är jag inte så haj på, och det är ett par år sedan, men hästen såg arbetsvillig ut, den böjde igenom lederna bra bak och tja, jag minns den som mkt bra). En piaff med energi och som är BRA. Men det lär dröja...

mallan skrev:
måste tillägga att väl brink(iaf andra dressyrryttare på denna nivå) använder sig av BÅDE sporrar,spö och huvudlag på träning!

Jag tror inte att Brink har något behov av att rida runt utan träns och visa hur duktig han är faktiskt:crazy:

Han har nog annat att tänka på...

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 682
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 865
Senast: inverterad
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 184
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 246
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Textiltvätt/mattvätt?