Förebilder

Sv: Förebilder

Vi får väl se när jag har stallet fullt av Mourven-kopior (fler Camarguer alltså :D lär väl få med mig åtminstone en till hem när jag har varit där nere :angel: ), kanske jag ger mig på något så tokigt då. Jag har ju faktiskt utövat sånt där tidigare, fast då med bara en häst och utan hinder ;)

Kolla vad den trycker undan manken, håller in hakan, gapar.

Driver du med mig?

Raderat, läste inte sammanhanget

Senast ändrad av en moderator:

Jag driver inte med dig personligen, nej. Jag tycker att bilden säger lite om att beskriva hästens form med ord. Kolla vad som stämmer in:

Nacken högst
Nosen framför lodplan
Böjda babensleder

I reglerna för dressyrbedömning finns ju allt beskrivet hur det skall se ut och gå till. Hur kan man översätta det i hur det ser ut för ögat? Är det konstigt att dressyrbedömningen drabbas av moden? Eller att människor ser olika saker och premierar dem?

Jag kanske skulle ha satt en smiley, för att hålla bättre ton ;)

Tessan

Noir2 skrev:
Eller den här
http://www.pferdefotos.biz/displayimage.php?album=725&pos=46
Nacken är högsta punkt och näsan framför lodplan. Kolla hur den böjer i lederna bak...

T

Tyvärr kan jag inte följa och skriva i tråden som jag önskar, mina lässvårigheter klumpar sig när det blir så här "mkt"

Men, jag försöker läsa och hänga med och kolalr in på de flesta inlägg, tyvärr är Susans inlägg :cry: svårast att läsa, (Märk väl att problemet ligger hos mig alltså) och jag vet inte varför.

Men, nu kikar jag in här på denna bilden
displayimage.php

Och måste ställa mig undrande, vad i hela friden bidrager den med?

Hur det INTE ska se ut?

Ja, att dressyrklyschorna stämmer även på denna, fastän den är riden in i en betongvägg. Helt rätt uppfattat.

Jag hittar ingen bild :devil:
Jag hade velat lägga ut en bild på Julio Borda. Jag har sett honom två gånger på helgkurser och beundrar hars arbete med hästarna.
Han får den mest mediokra häst att dansa.

/T

Hej! Tänk på att inte publicera bilder som inte ni själva har copyright på. Dessutom är det alltid bättre att länka till bilderna då många fortfarande sitter på modem. Har därför rensat i tråden, lägg in nya inlägg med länkar istället.

//Moderator Guldmane

Probelemet är inte ditt.
jag har nevrologiska problem som gör att hjärnan och armarna inte är synkade som dom skall. Bokstäverna kommer i fel ordning.
Jag är ivrig och ju fortare jag skriver desto värre blir det.
Jag har också modem och en dålig uppkoppling så jag blir stressad när det tar tid.
( även om jag skriver från kopplad så har jag ågren att jag slösar pengar)

Jag brukar försöka rätta efteråt, men missar en del, alldeles för mycket, ändrar därför stavfel på mina inlägg ofta.

UNDRAR EN HELT ANNAN SAK.

Jag gillar när det är possitiva känslor i kroppen.
Startade en tråd i all vänskaplighet om vad vi drömmer om/hoppas på.
Det är ju också ett sätt att lära känna varandra.

Varför kan inte en tråd få vara sådan?
Varför måste vi alltid halka ned på "hur dåligt allting är" eller hur fel?

Varför kan inte du lägga in en bild på hur du skulle kunna vilja rida Tessan.
Jag tycker inte illa om dig, eller som du tänker.
Vi ser saker från olika perspektiv - jag kan lära även från ditt.
ingen människa kan se allting från alla håll samtidigt.
Du ser saker som inte jag ser, och vice versa

Jag gjorde bara den här tråden i all vänskaplighet.

Jag vill inte utgå från att någon är ironisk - tänk vad pinsamt det blir den dagen då det är fullt allvar.

Kan du inte länka till något som du tycker är bra

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 682
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 865
Senast: inverterad
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 184
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 246
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar