Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är jätte tråkigt. Jag tror att du missuppfattar mig.Jag tycker du har en väldigt aggressiv ton.
Nej, det är helt sant! MENDu har inte sett mig rida men förutsätter att jag inte vet vad jag sysslar med.
(Det är du som i utgångspunkten berättat att kommunikationen inte fungerar.) Jag blev fundersam på vad i kommunikationen som inte fungerade.Du skriver till exempel att jag inte kan ta emot kommunikation från hästen, nehe, har du sett min häst? Vet du vem jag är, och hur jag rider?
Japp, det har du alldeles rätt i, för att jag har inte dom samma ambitionerna som en internet-ridlärare.Det du försöker förmedla går inte fram, på grund av jag blockeras av ditt opedagogiska sätt att skriva.
Det är inte vad som är intressant, när man själv sitter på en annan plats. Läsa böcker och citera eller gissa kan vem som helst görra.Det är synd tycker jag, för du har säkert massvis att dela med dig av.
Ja, det tror jag att du säkert kan ha stor nytta av.Många gånger när man lärt sig något och är ganska bra på det, så tror man att detta är den enda vägen. Men allt eftersom, så inser man att man egentligen ingenting vet... Kanske något värt att tänka på.
Och begreppsmässigt var kallar man en sådan övning?Det jag menar, ifall jag var otydlig är att man kan sträcka en häst sida på detta sätt, få dem att tänka framåt neråt och få dem mjukare i sidan. Släppa efter lite i nacken. Slappna av. Det är inte böjning utan en hjälp att få hästen att sträcka ytter sida. Och en hjälp att förtydliga för hästen att när jag leder med inner tygel vill jag inte att den ska ta halsen åt sidan utan jag vill ta med bogen.
Men har jag påstått att du sagt det? Jag skrev det för att det var kanske något att fundera på och ta ställning till, iförsta hand till Djurjouren...Har aldrig skrivit att förböjning är lika med hantering av bogarna.
Men om man har en såda häst, var sitter svagheterna som man bör jobba med? framtill eller baktill?Har du en häst som går slutamässigt så är det inte baken du ska trycka ut utan bogarna som ska in...
Visst är jag medveten om detta, men jag ställer dessa "otrevliga" frågor för att jag ser att det finns begrepp att reda ut. Inte för att, som några verkar tro, vara otrevligt. Det är innehållet i texen jag vill åt, inte personerna som skriver.man ska aldrig i ridningen bara fokusera på en sak som du säkert är medveten.
Kan det i extrema fall gå så långt att man först måste hittar styrkan, för att sedan kunna utföra böjning på volten? :smirk:Man ska inte korrekturrida om det inte behövs.
Däremot anser jag att förböjs hästarna i skolorna kanske man ska ta och få till grunden först, hitta böjningen på volten.
Det har du rätt i:smirk:Susan skrev:Jag förstår precis vad och de andra användarna menar, du behöver inte uttrycka dig perfekt jag förstår dig ändå.
En del verkar gå igång på att antingen smula sönder det folk skriver.
Eller ger fan i och bemöta utan bara bollar tillbaka
Det är respektlöst
Skit i det - Det är bara ännu ett troll som inte skall matas
Herregud! Kom ner på jordenRikkan skrev:Jag är inte förbannad. För jag har inget att vara förbannad över.
För att du ska kunna dra den slutsatsen så krävs det att du själv är förbannad, för annars han den negativa känslar inte funnit sitt uttryck. Det är så det fungerar.
Visst kan man säga saker på olika sätt, precis som man tolkar saker på olika sätt eller hur??
Pedagogiken i mina svar blir för dig opedagogisk eftersom du letar svaren på ”fel” ställe.
Läran är det du själv svarar, reflektioner, av hur du tolkar det som sagts. Det är det enda som du tillfullo kan förstå, eftersom det har en förankring i din verklighet. Allt annat som sägs är ju inte din sanning, utan illusion baserat på förväntningar. Jag bjuder inte på förväntningar.
Reflekterar du över dina egna svar?
Eller är dina egna svar bara reaktioner på i ditt tycke mina dumma svar eller fel tolkningar? Då kan jag förstå att du retar dig på mina högst opedagogiska frågor.
Frågorna eller texten jag kommer med är inte ett på förhand tänkt, logisk svar. Inte undervisning. Ser du skillnaden?
För att förstå dig själv så är Dina svar du ska fundera på. Det är endast dessa som är intressant för dig i rent utvecklingssyfte.
Svaret (som blir din sanning) från dom ”opedagogiska” frågorna talar om exakt var du är och vad du behöver lära dig för att komma vidare. Analysera gärna detta.
Någon måste ställa frågor för att någon annan ska möjlighet att reflektera, annars stannar allt. Nu upplevs dessa frågor som högts opedagogiska och därför behöver man heller inte ta dessa personligt, eller hur?
Vi kan använda eftertanke, även om meningarna som vi stött på inte är formulerade efter våra förväntningar. Detta skapar reflektioner.
Vi behöver inte ta det som skrivs personligt, utan kan välja att se det som en text, något separat från oss själva. Det är valfritt. Precis som allt annat så väljer vi om vi ska tolka det vi läser positivt eller negativt.