Vad tycker ni om formen på den här hästen?

Sv: Vad tycker ni om formen på den här hästen?

crux_ansata skrev:
saxade lite citat ur ditt inlägg. ;)
Men just de sakerna jag valde att citera gjorde mig så
himla glad - för det är så rätt! :)
Det är så det ska vara !
Blir jätteglad när jag läser sånt !! :bump:

:bow:

Tack! :) Men tro mig, för ett år sedan tänkte jag inte alls sådär. Det är helt och hållet min häst förtjänst. :bow:

Jag kanske ser fel, men om man tittar på vart hästens tyngdpunkt är, såär den precis nedanför buken. Den ska vara precis under ryttarens sits för att hästen ska bärasig rätt. Men jag kanske ser fel..

tott skrev:
...skulle vara roligt att de Djurjouren SJÄLV visa hur man skall sitta.
:devil:

Förlåt, men jag är så otroligt trött på hennes besserwisser-fasoner; ingen kan nåt, allt är fult och dåligt och alla hästar går fel och alla ryttare sitter galet osv osv :mad:

:o

Det finns ju en tråd uppe där Djurjouren lagt ut ridbilder på sig själv:http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=615616
Vad gäller denna diskussion så håller jag nog med Djurjouren. Har ingen aning om vilken "lära" Bent står för.. men håller med om Djurjourens analys av bilderna i denna tråd

Nirak

Liknande trådar

Ridning Hej Behöver verkligen hjälp nu då det snart brister för mig. Har nog lagt tråden rätt då det är ridproblem jag har. Varning för mega...
Svar
15
· Visningar
3 203
Senast: Dressyren
·
Hästhantering jag har vart med om flera hästägare som haft problem att lasta sina hästar inkulsive mig själv. Men jag har äntligen lyckats knäcka...
2
Svar
22
· Visningar
7 131
Senast: palle
·
Hästvård Hejsan! Jag ska bara säga först här att klinikbesök är inbokat på onsdag och jag sitter mest och har lite fredagsfunderingar om vad det...
Svar
14
· Visningar
1 944
Senast: Gimlan
·
Dressyr Behöver lite tips på hur jag ska få igång startmotorn på hästen jag rider nu. Sto, 6 år, ca 1,80, hon har inte gjort så mycket, men är...
2
Svar
20
· Visningar
3 230
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar