Är det tillåtet att ifrågasätta FAQ?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Är det tillåtet att ifrågasätta FAQ?

Nej, det är inte alls, synd om oss moderatorer :smirk: . För det är självpåtaget ansvar.

Och i alla fall JAG trivs med att vara på en sida där mitt största fritidsintresse diskuteras på rolig och intressant nivå. :bow:

jag har förstått det så precis som du säger att ni inte kan ha koll på precis allt, utan agerar efter "anmälan" via triangeln.

Men av ren nyfikenhet skulle jag vilja veta vad som händer när/om man trycker på triangeln. har ni en varningssida:D med triangeltryckningar som ni måste rycka ut på. Är det upp till "vakthavande"/närvarande att välja åtgärd.

Sedan undrar jag också hur ni tänker angående personliga påhopp och 'ton' rent allmänt.

Jag upplever många gånger att när argumenten brister....

Bara nyfiken.

Och jag stöttar dig fortfarande :D
Det är alltid lätt att se grandet i sin nästas öga, men inte bjälken i sitt eget....

När man trycker på triangeln, så kommer ett litet dokument upp, där man kan skriva en liten förklaring till varför inlägget/tråden bör kollas upp. Man kan då med fördel skriva om det är ett specifikt inlägg som är otrevligt eller så, eller om det är hela tråden som spårat ur. Det kan också vara så att man tycker att tråden hör hemma på ett annat forum och då kan man ge förslag på lämpligt forum.

När man klickar på skicka, går dokumentmejlet till moderatorer för det aktuella forumet, samt till allas vår GUNNAR.

När någon, då är inne och kollar sin mejl, så tittar man på tråden och är den självklar åtgärdar man den oftast på en gång. Men ibland, är det ju en sån där "slamkrypare", där man gärna vill ha någon mer moderators åsikt och då brukar vi ha en liten "mejlkonferens" om tråden, eller att kanske Gunnar själv, varit inne och åtgärdat den.

Beträffande det där med personliga påhopp och god ton... Om vi hinner, försöker vi stämma trådarna redan i bäcken. Men ibland, så har vi haft andra saker att göra... klia katten på magen, städa, bädda, tvätta och diska... När vi sedan tittat in på forumet, så är det många som har haft "catfight" och då kan det hända att vi tycker att "som man har bäddat får man ligga". Ofta är det några namn, som syns och om de då tycker att den andra attackerat, så tycker den tredje att den och den... ja och så vidare... Då kan vi tycka att ALLA i det gänget, kanske borde tänka efter hur de har uttalat sig... ;)

Ibland är det ju så att "tala är silver, men tiga är guld", även om det kliar i tangenbordsfingrarna.

Med vänliga hälsningar

IngelaH

Senast ändrad:

Är det hemligt hur många ni får per dag?
Vilka forum är värst :D

Eftersom vi är moderatorer för OLIKA forum, så är det svårt att säga var det är värst.

Men jag kan få allt ifrån 2 - 30/dag. Det är olika. Oftast är det av någon outgrundlig anledning :angel: , de andra moderatorerna som anmäler. Om det sen är för att "ni" användare hoppas att ni ska komma undan reglerna i och med att "ni" inte lägger er i rapporteringen, ska jag vara vänlig nog att låta vara osagt. :rofl: :bow:

Mvh

IngelaH

IngelaH skrev:
Men lägg då in en EGEN ANNONS, där du SÖKER tränare.

Då hade i alla fall inte jag sett Rosenlunds fråga, det kan jag garantera!

Jag tycker faktiskt att ni ska vara tydligare i FAQ:en om detta. I FAQ står det ju att sökning efter tränare etc görs bäst i annonsforumet - jag håller inte med om det! Och läser man där förstår i alla fall inte jag att det inte är tillåtet att fråga efter en tränare på barocksidan. (Att namngivning däremot inte är tillåten förstår jag ju givetvis).

Själv tar jag gärna det ni kallar för "smygreklam" om det inte går överstyr. Och det har jag inte upplevt att det har gjort på andra forum! Men är jag sgs ensam om att tycka så så böjer jag mig givetvis.. men jag vill i alla fall ta upp det till diskussion! Regler är till för att se över tycker jag =)

Moderator: Får man lov att efterlysa "ridkompisar" i sin hemstad här på Buke?

~Flip *lite putt för att tråden delvis har blivit trådnappad, det här är faktiskt ett viktigt ämne för mig!*

FlipTheFrog skrev:
Jag tycker faktiskt att ni ska vara tydligare i FAQ:en om detta. I FAQ står det ju att sökning efter tränare etc görs bäst i annonsforumet - jag håller inte med om det! Och läser man där förstår i alla fall inte jag att det inte är tillåtet att fråga efter en tränare på barocksidan. (Att namngivning däremot inte är tillåten förstår jag ju givetvis).

Faq-en under respektive forum, är ju bara ett mindre komplement, till Gunnars regler för forumet. Så i första hand, ska ni ju läsa forumreglerna. Och där står om namngivning, PUL och dylikt. Hur har du tänkt dig att sökning av tränare och dylikt i respektive stad (hur många städer det nu finns i Sveriges land...) om inte namn, får nämnas? Gunnar vill inte heller ha länkreklam till andra sidor, eftersom många av de sidor som dyker upp vägrar göra reklam för bukefalos? (så jag förstår faktiskt Gunnars ståndpunkt här)

---
Moderator: Får man lov att efterlysa "ridkompisar" i sin hemstad här på Buke?

Jag tror, kan inte lova att det går bra att fråga lite fint om det finns några "grannar" under gnägg...

Finns fler frågor om moderering i allmänhet och Gunnars forumregler, hänvisar jag gärna till forumet Bukefaloshjälp.

Mvh

IngelaH, som inte är allenarådande i dessa frågor.

Att annonsera efter tränare på annonssidorna fungerar INTE. Jag hade annons ute länge men inga svar alls. När jag frågade här vart man kan annonsera istället fick jag tag på tränare på ett par dagar.

Jag kan förstå att man inte för göra reklam genom att fråga efter tränare på forumen, men jag tycker det är synd att man inte får det.

Om man som bigganl lägger ut annons som man ska får man extremt sällan svar.
Här inne känner ju alla någon som kanske känner någon o.s.v. så man lätt kan hitta tränare.

Snälla, kan vi inte ta detta ämne på Bukefaloshjälp, då det på HELA bukefalos forum, gäller SAMMA regler för ALLA bukefalosanvändare, även de som sitter här på barockforumet. Vi har haft samma diskussioner med användare på trav, respektive westernforumet och de har mer eller mindre accepterat Gunnars regler.

Jag vill inte ENSAM behöva försvara Gunnars regler som gäller på HELA forumet.

Nu stänger jag denna tråd, så får ni starta en ny på bukefaloshjälp, som gäller ALLA forumen.

Med vänliga hälsningar

IngelaH
moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Natural Horsemanship FAQ version 1.11 Vanliga frågor En FAQ borde ge svaret på de vanligaste frågorna i ämnet. I NH-forumet är det...
Svar
12
· Visningar
2 428
Senast: saddleman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Uppdateringstråd 30
  • Löpcykel