AR på unghäst?

Sv: AR på unghäst?

Spider84 skrev:
Nej jag sätter då inte heller likhets tecken mellan AR och barock.
Det är två ridstilar (barocken får jag inget grepp om direkt) som inte har mycket med varandra att göra.

Jag vill t o m dra det så långt att AR inte är en ridstil utan snarare ett sätt att tänka. :idea:

//Jessica

Hm...

Som jag ser på det (bara för mig själv då) så är det ett utbildningssystem för hästen och ett sätt att tänka.
Dock tycker jag att det kan tryta lite när det gäller ryttaren om man inte har det där "gratis".

Spider84 skrev:
Hm...

Som jag ser på det (bara för mig själv då) så är det ett utbildningssystem för hästen och ett sätt att tänka.
Dock tycker jag att det kan tryta lite när det gäller ryttaren om man inte har det där "gratis".

Jag tänker på Akademisk Ridkonst som på Akademiska Studier i allmänhet... om du förstår hur jag menar. :crazy:

Man lär sig de teoretiska grunderna först o sedan praktiserar man dem.

//Jessica

Aha du tänker så!

Då är jag helt med och jo det håller jag med om!

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 393
Senast: Roxy
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 376
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 460
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 888

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Storlek på rastgårdar?

Hästrelaterat

Omröstningar