Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag orkar mej inte igenom den generaliserande teoretiserande tråden :) - den känns för mycket "old news" för mej. Men däremot började...
Svar
5
· Visningar
1 155
Senast: Jegra
·
Ridning Det går väldigt framåt med min foderhäst, vi rider en blandning av western, engelskdressyr och akademiskt :p Vi har dock ett litet...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 430
Senast: emka86
·
Ridning Jag har noll erfarenhet av "akademiska tränare" måste jag väl först erkänna, utan jag har mestadels tittat på träningar som hållts av...
2
Svar
22
· Visningar
2 001
Senast: tuaphua
·
Ridning Jag har suttit hemma och tänkt på varför min häst är så fruktansvärt stel och motvillig ibland. Har kommit fram till att det måste vara...
Svar
10
· Visningar
1 021
Senast: Spider84
·
Z
Ridning Hej finns det någon här som skulle kunna tänka sig att hjälpa mig o min mor att träna barock? vi är jätte intresserade båda två av att...
Svar
2
· Visningar
885
Senast: IngelaH
·
L
Ridning Lite ironiskt att jag gick och tänkte på att lägga in en tråd om stödet i handen inom AR respektive annan dressyrridning så har någon...
Svar
16
· Visningar
1 597
Senast: Yrla
·
Ridning Akademisk Ridkonst á la IngelaH Att jag skriver just ”Akademisk Ridkonst á la IngelaH”, beror på att det finns tusen och åter tusen...
Svar
14
· Visningar
1 835
·
J
  • Låst
Ridning vad är vanligast på vanliga ridskolor, barock eller vanlig dressyr? Förstår egentligen inte skillnaden. Vad är barock egentligen? Läste...
Svar
3
· Visningar
962
·
J
Ridning Hej! Vill så gärna börja med akademisk ridkonst. Tyvärr är det inte många i min stad som håller på med detta. Tränare kommer sällan...
Svar
8
· Visningar
1 579
·
M
  • Låst
Ridning Jag skulle gärna vilja lära mig mer om AR, undrar om ni vet var i Sverige eller utomlands man kan få arbeta på en sådan gård och lära sig?
Svar
1
· Visningar
734
·
E
Ridning Jag har hört att vissa raser är mindre lämpade att rida barockridning på. Stämmer detta?:confused: Exemplet jag hörde var att araben...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 940
Senast: AndreasC
·
A
Ridning Nu har jag och pållen flyttat till Spanien, och efter att han blev stående i Calais 2,5 veckor :eek: !! innan han skickades vidare till...
Svar
13
· Visningar
1 251
Senast: Saigon
·
S
Ridning Sitter och klurar på en spansk text om bett där det står "asa caldera". Babelfish vill översätta det med "it roasts boiler". :crazy...
Svar
5
· Visningar
1 007
Senast: Radinka
·
A
Ridning Med Doremi idag!! Hurra!! Fick vara lite övertydlig med skänkeln men han gjorde det verkligen klockrent! Ville bara skryta lite...
Svar
4
· Visningar
830
Senast: Alkemisten
·
Ridning När jag i dag så min katt, den riktige svartfot (även kallad Kräket, Bebis, Sigge, Snygging… m.m.), utföra perfekta skolor väcktes mina...
2
Svar
28
· Visningar
2 724
Senast: Spirit
·
Ridning Hejsan! Ja precis som överskriften visar så vill jag ha förslag på övningar, som inte innebär backklättring (eftersom jag inte har...
2
Svar
38
· Visningar
6 040
Senast: ecile
·
Ridning OK, nu kommer ännu en sån där jobbig tråd, har sökt i massa gamla trådar men hittar inte det jag letar efter och undrar om ni kan hjälpa...
Svar
5
· Visningar
940
Senast: Spider84
·
Ridning nu har jag provat massa sadlar till mitt lilla arabsto men jag hittar absolut ingen som passar! dessutom så är hon ju bara tre år så det...
2
Svar
37
· Visningar
5 166
Senast: ecile
·
Ridning Vi skulle behöva ha någon till en uppvisning den 13/8. Nån som kan visa lite barockridning, med tidsenlig utrustning å så. Nån som har...
Svar
2
· Visningar
773
Senast: Tussemaja
·
M
Ridning rider akademiskt, har en häst med riktigt mycket steg och svung. Det vi har problem med är att hitta lite mjukhet...Har någon förslag på...
Svar
8
· Visningar
1 111
Senast: evis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka