Arbete på långtygel? (fullständigt oseriös tråd)

Sv: Arbete på långtygel? (fullständigt oseriös tråd)

:rofl: :rofl: :rofl:
Det här var ju helskoj! Tack för att ni räddat min dag!! :D
 
Sv: Arbete på långtygel? (fullständigt oseriös tråd)

Norsk skogskatt kanske? Jag vet att det är många som säger att de inte duger till dressyr, men tvärtom vad alla säger så är de faktiskt väldigt bra byggda för rörelserna i den högre skolan. Mer fyrkant liksom än siamesen som ju är på tok för rektangulär i sin kroppsbyggnad, även om den har sitt ädla utseende som talar till dess fördel.
 
Sv: Arbete på långtygel? (fullständigt oseriös tråd)

Kassiopeja skrev:
Eftersom mina båda katter redan för många år sedan med all önskvärd (?) tydlighet har förklarat för mig att de inte är föremål för någon form av dressyr utom den som de själva väljer att genomföra så har jag på senare tid satsat alla mina ansträngningar inom området på min hund. En hund har ju också en mer naturlig strävan framåt, nedåt än en katt har... :D

:p
Mina katter är VÄLDIGT intresserade av dressyr, de gör sitt yttersta för att få pli på hela familjen. Men det kanske är som vanligt att vi menar samma sak men uttrycker oss olika?

Jag håller med om att om det gäller att själv få ett ord med i laget (förutom tex halvkvävda böner om nåd när kattskrället tränar rygg och bakben genom klättring när man råkar ha en tunn T-tröja på sig) ÄR det nog lättare att hitta en samarbetsvillig hund, men då kan man inte räkna med att få den naturliga smidigheten som en katt har.

Men jag tror inte man väljer hundalternativet ska man inte stirra sig blind på det där inledande framåt-neråt. Man har väl en del gratis där om man väljer en utpräglad grythund (och då menar jag inte grytorna i köksskåpet) men jag tror att det i långa loppet kan vara mycket svårt att hindra en sådan hund att återfalla i grävandet i framvikt.
 
Sv: Arbete på långtygel? (fullständigt oseriös tråd)

:rofl: Jag döööör.....
 
Sv: Arbete på långtygel? (fullständigt oseriös tråd)

Lena_B skrev:
Men jag tror inte man väljer hundalternativet ska man inte stirra sig blind på det där inledande framåt-neråt. Man har väl en del gratis där om man väljer en utpräglad grythund (och då menar jag inte grytorna i köksskåpet) men jag tror att det i långa loppet kan vara mycket svårt att hindra en sådan hund att återfalla i grävandet i framvikt.

Iiinte då! Det är bara att bestämma sig för att satsa seriöst på spår istället för dressyr och VIPS så får man en hund som har nosen i vädret för jämnan istället! *hepp!* :devil:
 
Sv: Arbete på långtygel? (fullständigt oseriös tråd)

Men titta vad man kan hitta när man letar i arkivet..


Hur har det nu gått för er? Har ni sett en stadig utveckling hos era katter eller har träningen tagit nya vändningar?

Vi tränade ett tag för att vänja honom vi utrustning (sele) något som nästan helt gick i stöpet. Men frihetsdressyren och framförallt trickträningen har tagit stora kliv framåt.
 
Sv: Arbete på långtygel? (fullständigt oseriös tråd)

Tack för att ni plockar fram gamla underbara trådar.:bow:

Tror för egen del att mina kattkräk är utom all hjälp;)
Den ene hoppar iof på fönstret när han vill in, och den andre krafsar på dörren.... vilket han även gör på kylskåpet när han är hungrig:D
har väll upptäckt att krafsande lönar sig när nu ingen bryr sig om jamandet:angel:
Skolorna utföres nog enbart efter egen fri vilja.... men visst kan de...när de vill!!!

/:D Carrick
 
Sv: Arbete på långtygel? (fullständigt oseriös tråd)

:rofl:

Kissen hemma går alltid i en vänster sluta när han galopperar. Funderar på att åtgärda detta genom att stärka vänster bak mer. :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp