Sv: Kan en häst som är överbyggd samla sig korrekt?
Tack! Nä, högre skolor hade jag väl inte tänkt mig direkt ...
Han är som gjord för skogen ja, trivs jättebra där.
Har tyvärr ingen ridbild, däremot en hagbild i ngn sorts trav, där man ser ryggen.
Den analys stämmer nog rätt bra, han är väldigt stark i psyket, men när man väl får honom med sig och motiverad, är det en kanonhäst som ger järnet .
Och ja, kroppsklok är nog ett bra ord - snubblar aldrig i skogen och tar sig fram överallt, han går vart än man styr honom.
Tack! Nä, högre skolor hade jag väl inte tänkt mig direkt ...
Han är som gjord för skogen ja, trivs jättebra där.
Ja hållbar är han, är aldrig halt eller ens knackig, dessutom har han gått med ca. 1 cm snett kors i 5-6 år utan att ha fått men av det.Fin överlinje, bra länd, bra bakdel. Lite framåtlutande "virvel" - kan vara negativt men jag tycker han ser ut att ha "Hållbara" bakben - ok vinklar överallt så han inte behöver "hålla i" sej. Lite sänkt i ryggen, men för att bedöma hur det påverkar ridbarhet vill jag se hästen i rörelse (jag skulle gissa att den här hästen har en helt annan rygglinje när han arbetar). Ok bog och framdel, inte så högrest kanske.
Har tyvärr ingen ridbild, däremot en hagbild i ngn sorts trav, där man ser ryggen.
Ytterligare tycker jag det ser ut som en jordnära och trygg individ, den står så att säga med alla fyra fötterna på marken. Kanske lite "okänslig" (= rubbas inte så lätt varken i psyke eller kropp) men är säkerligen balanserad och smidig - på ett "klokt" sätt (jag vet inte om det är ett ord men jag tänker på "kroppsklok").
Den analys stämmer nog rätt bra, han är väldigt stark i psyket, men när man väl får honom med sig och motiverad, är det en kanonhäst som ger järnet .
Och ja, kroppsklok är nog ett bra ord - snubblar aldrig i skogen och tar sig fram överallt, han går vart än man styr honom.
Senast ändrad: