Sist vi var fullt igång var oktober 2021, då vi hade misstänkt hälta under sommaren (som inte blev bättre av vila och metacam). Åkte in till klinik och fick ett rätt tufft igångsättningschema där vi från vila gick till 60 min ridning varav 15 min trav och 2 min galopp på fyra veckor. Detta för att få fram hältan. Men det var bara stelhet pga att hon vilat och hon blev friskförklarad. Då red jag varje dag och eftersom det inte fanns nåt alternativ så tror jag att min beslutsamhet smittade rejält. Minns att hon ofta var pigg och pepp på att jobba. Det var efter den igångsättningen som vi hoppade terräng och hon var helt vild av glädje. Så fort jag kortare tyglarna började hon galoppera.
Sen fick hon ta det lugnare pga kallt, sen inför betäckning och därefter dräktighet, fölning etc.
I våras var vi på gång igen, men då fick hon för lite foder i dåvarande stallet och rasade i vikt och ork. Så igångsättningen har pågått sen i juli med lite pauser för tappskor och en långdragen förkylning hos mig. Känns som vi aldrig kommer igång igen…