Har tittat på typ alla stall som finns inom 30 minuter från mitt hem(det är många!), och verkligen analyserat var hon kan trivas. Detta stallet påminner ganska mycket om där hon har haft det bäst tidigare(vill bara tillbaka dit, men 1 timmes körväg på motorväg blir för mycket, ångrar dock hela flytten nu ). Det finns många stall här(NV Skåne) men dom flesta har inte alls samma rutiner etc som hon är van vid. Därför jag tänkte att detta stallet skulle kunna fungera. Hon är MYCKET bättre här än på det förra. Där kunde jag inte ens vara i stallet utan att hon började springa och stressa ute i hagen. Här sover hon eller står bredvid sin kompis(vid staketet) fram tills insläppet även om jag är där. Hon är mycket lugnare och avslappnad när jag rider här, verkligen jättefin, förra stallet var hon så spänd och svår i ridhuset. Så hoppas insläppet bara är "trauma" från förra stallet, och att hon lugnar sig efter et tag
Lösdrift tror jag hade varit döden för denna hästen tyvärr. Min andra häst trivs jättebra på lösdrift så jag vet hur bra det kan vara. Men hon står ensam i hagen då hon kan sparka och inte är så van att stå med andra, sen blir hon ju så beroende av andra hästar - specielt dom hon brukar rida ut med/står bredvid etc. Hon hade blivit jättestressad om någon hade tagit ut sin häst för att rida och hon inte får följa med - hon tål inte alls det på mindre stall med få hästar. Har gått okej fram tills nu på större stall. Hon börjar även stressa när mörkret kommer - klarar inte av att sova utomhus på sommaren. Vill inte riskera ny skada eller att den gamla kommer tillbaks då hon är så trevlig att hantera och rida annars
Det är fullt möjligt att hon kommer att lugna ner sig när hon landat, det låter ju som att ni har bra och stadiga rutiner.
Ge det en månad eller så?