Allt du hittills skrivit om hästen motsäger det du skriver nu och är en stor orsak till att jag inte vill stå uppstallad i kollektivstall, allt för många okunniga som hanterar hästarna oavsett om det finns problem eller inte, eller om det skapas problem som inte existerade innan.
Nja, då är det nog snarare du som tolkat in saker som jag inte skrivit. Jag tycker inte illa om hästen, och har aldrig påstått något sådant. Jag anser att den blir farlig på grund av sitt temperament i kombination med miljön den bor i. Jag tycker inte att en sådan häst är lämplig att bo på en sådan anläggning där den bor, oavsett om den beter sig som den gör för att den vantrivs, för att den har en tumör, för att den aldrig lärt sig bättre, eller vad än det beror på.
Jag förstår att det blivit någon form av "sanning" här att jag är oerhört okunnig kring hästar, att jag inte alls kan "läsa häst" o. s. v. Det står naturligtvis er fritt att tänka så. Jag kan dock inte tycka att det är något särskilt anmärkningsvärt att man, allt eftersom och på grund av saker som sker, förstår saker om de hästar man hanterar och träffar regelbundet.