Klassiska mått?

Sv: Klassiska mått?

OK, då har jag lite mer kött på benen. har aldrig tänkt på det där med hästar och 8 m volter men det stämmer säkert. Måtten finns ju av en anledning.
Jag håller som bäst på och läser Bents bok: Akademisk ridkonst. Det kanske står något i den om de klassiska måtten också.
Lustigt att veta att jag använder just de här rätt mått på ridbanan.
 
Senast ändrad:
Sv: Klassiska mått?

Eftersom menmenth troligtvis frågade Bent direkt så behöver du nog inte leta i boken efter vad han skrivit där ;)
 
Sv: Klassiska mått?

psychogrrl skrev:
Eftersom menmenth troligtvis frågade Bent direkt så behöver du nog inte leta i boken efter vad han skrivit där ;)
Jepp, var det första jag frågade honom när jag kom in i hallen. :p Så lätt att glömma bort annars när maten och vinflaskorna börjar komma fram ;)
 
Sv: Klassiska mått?

Han har faktiskt skrivit att 20 m kortsida passar våra europeiska varmblodshästar och 18 m som de har på Spanska hovridskolan passar deras mindre Lippar bättre. Det kanske står mera om detta. Har inte läst hela än.
 
Sv: Klassiska mått?

Kan inte låta bli ;)
Picadero = ridhus/ridbana, har inget med måtten på den samma att göra lika lite som att ordet ridhus skulle innehålla storleksmått.
 
Sv: Klassiska mått?

Beror säkert på vart i Spanien man är också.
10,75*10,75m är det jag fått lära mig att en picadero ska vara på. Sen beror det säkert på vem man frågar.
 
Sv: Klassiska mått?

Mått på ridhuse varierar också beroende på vem du frågar. För mig är ett ridhus 20x60 men det betyder ju inte att alla är det. Picadero är det samma sak med.
 
Sv: Klassiska mått?

Hm...hon kanske tänkte på någon specifik "picadero" då. Alltså en viss form av det. M.a.o det ska vara något mer med och inte bara ordet picadero.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 900
Senast: Inte_Ung
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 109
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 189
Senast: Enya
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 089
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp