Det handlar om denna tråden och ts berättar om en upplevelse som tagit hårt på henne. Det kanske man inte behöver dra till att omfatta hur alla trådar "får" vara.Visste inte att trådar enbart fick vara peppande/stöttande här på buke?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det handlar om denna tråden och ts berättar om en upplevelse som tagit hårt på henne. Det kanske man inte behöver dra till att omfatta hur alla trådar "får" vara.Visste inte att trådar enbart fick vara peppande/stöttande här på buke?
Försök släppa det nu om du kan. Du ser ju i tråden hur många som förstår dig och håller med dig, att han bar sig idiotiskt åt är liksom inget att diskutera. OM han ansåg att du inte hade alla fåren hemma borde han väl ha dragit sig för att göra miljonaffärer med dig.Hej alla,
Jag tycker det är svårt att tänka mig så som vissa framställer det för då innebär det att jag alltså beter mig och pratar som någon med problem jag inte har. Jag blir väldigt ledsen om någon ser mig på det sättet. Oavsett orsaken till varför han sa så. Att se mig som någon som man behöver hjälpa och prata så, även om andra saker under processen. Och om han tycker så behöver man inte fråga eller säga allt man tänker
Inget i hans bemötande är rimligt eller OK oavsett diagnos eller inte. Det behöver inte vara ditt beteende när ni möts som han hakat upp sig på utan att du nämnt diagnosen och han utgått illa från den informationen.Hej alla,
Jag tycker det är svårt att tänka mig så som vissa framställer det för då innebär det att jag alltså beter mig och pratar som någon med problem jag inte har. Jag blir väldigt ledsen om någon ser mig på det sättet. Oavsett orsaken till varför han sa så. Att se mig som någon som man behöver hjälpa och prata så, även om andra saker under processen. Och om han tycker så behöver man inte fråga eller säga allt man tänker
Hej alla,
Nej det innebär inte att du gör det. Det som skrevs i det ursprungliga inlägget du reagerade på var en spekulation i huruvida mäklaren tror att autism = IF. Det stod ingenting om ditt beteende eller hur du pratar, det stod faktiskt ingenting om dig personligen överhuvudtaget, det hela framstod alltså snarare som en spekulation i vilka förutfattade meningar mäklaren kan tänkas ha om autism. Inte om dig utan om diagnosen. Vilket då indirekt förstås skulle röra dig men som fortfarande har absolut noll med ditt faktiska beteende att göra. Så tolkade jag det inlägget.Hej alla,
Det handlar ju inte om hur du beter dig det handlar om att mäklaren inte förstår skillnaden på autism och en intellektuell nedsättning. Det handlar alltså bara om mäklaren. Vissa människor även om det nog ändå måste vara ett fåtal i dag har ju ingen annan koppling till autism än "Rainman"-filmen. Sen är det knappast en ursäkt för hans beteende som ju är integritetskränkande och helt klart behöver anmälas, vem vet vad man mer öser ur sig för dumheter till folk.Hej alla,
Vi är nog ett par stycken som hade kunnat hjälpa dig att formulera några punkter till chefen med hjälp av de inlägg du gjort här. Hur hade du ställt dig till det? Då kan du ju eventuellt göra några redigeringar, kopiera och skicka.Jag pratade med min kurator på AST-teamet nyss. En aspekt jag tog upp och som hon tog upp också var om jag orkar säga till chefen. Hon sa att det är helt självklart att han borde anmälas till chefen men att det just nu är så mycket som pågår i mitt liv att jag aldrig mer ska träffa honom ensam. Men kanske tar det för mycket energi utan istället bara helt enkelt beta av dom tre gångerna vi har kvar alternativt ger mina föräldrar fullmakt när lägenheten säljs och sen så bara struntar vi i honom.
Har du någon baktermometer går det säkert alldeles ypperligt att sätta upp i bilen tillfälligt. Sitter "mätaren" i fönstret kommer det bli tokiga värden så du behöver nog sätta den lite längre in i bilen.Jag får skaffa en termometer och prova utan hundarna i
Så otroligt oförskämt och oproffsigt av mäklaren. Kontakta chefen, du kan ju maila om du inte vill ringa.Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars ungefär så jag har hängt ihop med mäklaren i 4 månaderna. Jag har sjukersättning och när det kom på tal i fråga om inkomst så sa jag som det är att det är lite allt möjligt men bland annat autism och jag tycker jag var tydlig med att jag inte ville prata mer med en mäklare om mitt mående speciellt som jag upplevt den här kontakten som svår att greppa.
Sen så för några dagar sedan skulle jag skriva på ännu mer papper och när jag satt där och skulle skriva på började mäklaren prata om min sjukdom eller skada och jag kopplade det först inte till att han pratade om autismen för jag ser den inte som en sjukdom eller skada. Men han fortsatte att gång på gång fråga om den berodde på någon skada eller olycka eller sjukdom eller om något gick fel när jag föddes. När han frågade om jag hade skadat huvudet så jag fått något fel i huvudet, jag trodde han skämtade men nej, nej han sa så. Man gör inte det. Man frågar inte folk om dom slagit i huvudet så något blivit fel.
Jag svarade att autism inte är en sjukdom eller skada och sen sa jag att jag behövde gå men jag önskar jag hade haft ett bättre svar. Jag skulle vilja förklara för honom att han gick över gränsen men det det vågade jag inte och jag vet inte om han är värd den ansträngningen.
Jag känner mig rätt kränkt faktiskt över det han sa. Framstår jag alltså som att jag blivit skadad så att det nu är fel på mig ?Alla saker, som att något gick fel när jag föddes och skadat huvudet eller att jag bara föddes som fel gjorde mig hemskt ledsen även om jag vet att han har fel när han säger så.
Jag har ingen sjukdom eller skada utan jag har bara ett annat sätt att tänka och tolka omvärlden, inte sämre men en annan. Och det gör att jag inte orkar leva i en Nt-värld. Intrycken för många, människor, cyklar, bilar, trafikljus, bussar, texter och siffror på saker när jag är ute som siffror på elskåp, reklamer, sociala sammanhang och mönster i allt som möbler och på andras kläder och jag blir stressad och rädd. Min terapeut hade ett par skor med en tråd lös, då kunde jag inte lyssna. På ett seminarium om autism för ca 8 år sedan hade en föreläsare det en tröja det stod Winter is coming på och då läste jag det i 90 minuter och allt annat försvann så vad hon sa försvann.
Jag orkar inte vara med på kurser tiden ut någon gång men vi har alltid lärt oss (jag och hundarna eller bara jag) mycket snabbare än alla andra på egen hand, även i skolan. Så jag ligger alltid flera steg föreMen jag lär mig så mycket och detaljerat och kommer ihåg sånt ingen annan kommer ihåg. Mer än vad jag behöver. Jag kraschade helt i gymnasiet eller egentligen långt före men det var då jag slutade gå till skolan fast jag sen tog igen ett halv år men det tog all den sista kraften jag hade..
Jag är särbegåvad och det är jobbigt för min hjärna slappnar aldrig av. Men också väldigt bra ibland. Men jag är ju inte skadad. Eller tänker andra att det är fel på oss med autism ? Tänker ni det?
Jag vet inte, jag är ju fortfarande rädd för honom sen tidigare. Och att ta emo hans kritik tillbaka blir nog svårt att hantera. Alternativet är väl att direkt när viVi är nog ett par stycken som hade kunnat hjälpa dig att formulera några punkter till chefen med hjälp av de inlägg du gjort här. Hur hade du ställt dig till det? Då kan du ju eventuellt göra några redigeringar, kopiera och skicka.
Vilken skitstövel till mäklare! Jag tycker fullmakt låter bra, så du slipper se honom igen. Kan vara en bra taktik att skita i det? Klart anmäla har poänger, men inte om det blir för jobbigt för dig.Jag pratade med min kurator på AST-teamet nyss. En aspekt jag tog upp och som hon tog upp också var om jag orkar säga till chefen. Hon sa att det är helt självklart att han borde anmälas till chefen men att det just nu är så mycket som pågår i mitt liv att jag aldrig mer ska träffa honom ensam. Men kanske tar det för mycket energi utan istället bara helt enkelt beta av dom tre gångerna vi har kvar alternativt ger mina föräldrar fullmakt när lägenheten säljs och sen så bara struntar vi i honom.
Låter som en utmärkt plan att se till så att mäklaren måste ta kontakt med dina föräldrar, så kan du blocka hans nummer också om det känns bättre. Att han beter sig bättre när de är med visar ju dessutom ännu tydligare att han medveten om vilken skitstövel han är mot dig. Hade han inte haft en aning om hur olämpligt hans beteende är, då hade han varit likadan även när du har sällskap med dig. Fy vilket svin. Så bedrövligt att du råkade få just honom som mäklareJag vet inte, jag är ju fortfarande rädd för honom sen tidigare. Och att ta emo hans kritik tillbaka blir nog svårt att hantera. Alternativet är väl att direkt när vi
/mina föräldrar pratar med chefen göra klart att det är dom han ska ta kontakt med och inte mig. Han är svår för han kan vara jätte trevlig, framförallt om jag har någon med mig.
Jag förstår. Blocka hans mail och nummer så snart du kan. Det kan säkert kännas lite som en befrielse att slippa människan. Med lite distans till det hela kan du ju fundera igen på om du skulle våga informera chefen. Om det hade känts mer bekvämt.Jag vet inte, jag är ju fortfarande rädd för honom sen tidigare. Och att ta emo hans kritik tillbaka blir nog svårt att hantera. Alternativet är väl att direkt när vi
/mina föräldrar pratar med chefen göra klart att det är dom han ska ta kontakt med och inte mig. Han är svår för han kan vara jätte trevlig, framförallt om jag har någon med mig.
Jag tycker att du ska blicka framåt mot ditt hus och allt det roliga det kommer att innebära för dig. Släpp mäklaren och hans beteende och lägg energi på att planera din framtid istället !Jag vet inte, jag är ju fortfarande rädd för honom sen tidigare. Och att ta emo hans kritik tillbaka blir nog svårt att hantera. Alternativet är väl att direkt när vi
Jag tycker jag beter mig och pratar likadant till alla människor, ändå finns det såna som kan få mig känna mig som en oförståndig femåring.Hej alla,