Ledsen och arg

Det slog mig att han kanske tror autism = IF. Intellektuell Funktionsnedsättning. O iom det tror han gör TS en tjänst o bara vill vara vänlig.
Men alltså, i synnerhet om man tror att en person har en intellektuell funktionsnedsättning så är det väl långt över gränsen att fråga om något gick snett vid födseln eller om hon slagit i huvudet?

(Det tar en halv sekund längre att skriva ”och” i stället för ”o”, jag lovar)
 
@Squie Dessutom frågar man inte om eventuella sjukdomar med att inleda med att fråga saker om personen föddes fel, något gick fel vid födseln eller att jag varit med om en olycka så jag slagit i huvudet så något blev fel i hjärnan och pressar mig när jag säger att jag inte vill prata. Man frågar inte om allt med fysiska sjukdomar, om man inte är väldigt nära så frågar man inte någon med cancer hur lång tid den har kvar att leva till exempel. Det finns gränser,
Jag håller med, hade du haft IF så hade ju fortfarande inte hans frågor varit vänliga utan fortfarande väldigt respektlösa. Även utifrån annat du sagt, som att han försökt lura dig, skulle jag säga att hade du faktiskt haft IF så hade hans bemötande kunnat betraktas som ännu värre än det redan är eftersom det varit ett krasst utnyttjande av någons sårbara situation.
 
Men alltså, i synnerhet om man tror att en person har en intellektuell funktionsnedsättning så är det väl långt över gränsen att fråga om något gick snett vid födseln eller om hon slagit i huvudet?

(Det tar en halv sekund längre att skriva ”och” i stället för ”o”, jag lovar)

Jag håller med, hade du haft IF så hade ju fortfarande inte hans frågor varit vänliga utan fortfarande väldigt respektlösa. Även utifrån annat du sagt, som att han försökt lura dig, skulle jag säga att hade du faktiskt haft IF så hade hans bemötande kunnat betraktas som ännu värre än det redan är eftersom det varit ett krasst utnyttjande av någons sårbara situation.

Har jag någonstans skrivut att mäklaren gjorde rätt?
Visa mig det inlägget.

O. Jo..jag skriver som jag vill. Frågor på det? 🙃
 
Har jag någonstans skrivut att mäklaren gjorde rätt?
Visa mig det inlägget.

O. Jo..jag skriver som jag vill. Frågor på det? 🙃
Du försöker förklara mäklarens beteende med att han kan ha försökt vara snäll - när vemsomhelst som inte har slagit i huvudet kan se att han bar sig åt som en skitstövel.

Nej, jag har inga frågor om det där sättet att inte orka skriva tre bokstäver.
 
Har jag någonstans skrivut att mäklaren gjorde rätt?
Visa mig det inlägget.

O. Jo..jag skriver som jag vill. Frågor på det? 🙃
Nej det enda du skrivit som kanske kan liknas vid att säga att mäklaren gjorde rätt var väl inlägget där du skrev att det kunde handla om missriktad välvilja (att erbjuda sig att deklarera). Jag tror ju inte alls att det rör sig om välvilja från mäklaren, men jag tycker samtidigt inte heller att du skrivit något som kan sägas vara ett påhopp på ts så jag har noll intresse av att diskutera dina ordval. Jag syftade i mitt inlägg på själva sakfrågan, alltså mäklarens bemötande.
 
Men vänta nu... Att ge en möjlig förklaring till ett skitstövlebeteende betyder inte att man håller med utan att man funderat på hur det kan gått så snett i den andra personens tankemönster.
Tycker du att det känns särskilt viktigt? Om man kommer fram till att han kanske ville vara snäll är man dessutom farligt nära att lite grand släta över ett fullständigt oacceptabelt beteende.
 
Tycker du att det känns särskilt viktigt? Om man kommer fram till att han kanske ville vara snäll är man dessutom farligt nära att lite grand släta över ett fullständigt oacceptabelt beteende.
Vissa försöker vara snälla genom att göra helt absurda saker så i tankeställningen att det kan vara problemet ser jag inget fel. Mer än hur jävla fel det är såklart att faktiskt bete sig så. Att tänka högt om en situation från olika håll betyder inte att man håller med.
 
Här är en otäck tanke, så jag ber om ursäkt till TS om det är triggande:

Anses du vara attraktiv? Jag tycker att mäklarens beteende verkar ha varit genomgående vidrigt, och så extra så nu mot slutet.

Jag har själv varit med om att bli placerad i "manic pixie dream girl"-facket likt många andra kvinnliga låg-stödsbehov-autister.

Hans vidriga beteende kan ha varit att han fiskade efter detaljer för att han övervägt att förföra dig, för att en del går igång på och till och med fetisherar autister (även när dom inte har grepp om vad autism innebär).

Distansiera dig omedelbart. Låt all kontakt gå via din mamma eller annat ombud. Verkar vara ett riktigt äckel det där.
 
Vissa försöker vara snälla genom att göra helt absurda saker så i tankeställningen att det kan vara problemet ser jag inget fel. Mer än hur jävla fel det är såklart att faktiskt bete sig så. Att tänka högt om en situation från olika håll betyder inte att man håller med.
Då gör du det i fel tråd?

TS behöver inte ägna en endaste tanke åt varför mäklaren behandlat henne oproffesionell och olämpligt.
TS har gett oss förtroendet att följa henne i den här husaffären. Och buke är som bäst, och har gett henne pepp och hjälp.

Dina inlägg är knappast stöttande väl?
 
Då gör du det i fel tråd?

TS behöver inte ägna en endaste tanke åt varför mäklaren behandlat henne oproffesionell och olämpligt.
TS har gett oss förtroendet att följa henne i den här husaffären. Och buke är som bäst, och har gett henne pepp och hjälp.

Dina inlägg är knappast stöttande väl?
Visste inte att trådar enbart fick vara peppande/stöttande här på buke? 🙄
 
Visste inte att trådar enbart fick vara peppande/stöttande här på buke? 🙄
Det har jag väl inte påstått? Var fick du det ifrån? :confused:

TS berättar om en upplevelse som var jobbig och kränkande och bukefalister börjar stötta förövaren och förklara varför. Tycker du det är bra?

Följer du buke så ser du att det är ett antal trådar där den TS får allt annat än pepp.
 
Vilket inte har nån vettig plats i just den här tråden.
Nej det verkar blivit fel helt enkelt men inte illa menat. Vissa tänker högt, det blir fel... Allt kommer inte vara genomtänkt eller helt färdigt formulerat men det kan komma från välvilja.
Då gör du det i fel tråd?

TS behöver inte ägna en endaste tanke åt varför mäklaren behandlat henne oproffesionell och olämpligt.
TS har gett oss förtroendet att följa henne i den här husaffären. Och buke är som bäst, och har gett henne pepp och hjälp.

Dina inlägg är knappast stöttande väl?
Jag har inget med detta att göra mer än att jag tycker att det blev ett stort missförstånd där någon fick mer smäll på fingrarna än nödvändigt för något som kan tolkas helt annorlunda än vad TS gjorde? Någon funderade högt, det var inte optimalt för TS tydligen men det behöver inte bli såhär stort. Hade det varit personens egna åsikter om TS hade det varit en annan sak.
 
Det har jag väl inte påstått? Var fick du det ifrån? :confused:

TS berättar om en upplevelse som var jobbig och kränkande och bukefalister börjar stötta förövaren och förklara varför. Tycker du det är bra?

Följer du buke så ser du att det är ett antal trådar där den TS får allt annat än pepp.
Stötta förövaren? Vad jag sett har ingen gjort det. Det som sker i tråden nu ser mest ut som det som sker på buke ibland: nån väljer en olycklig formulering och då rycker flera in och ska trycka till den personen.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
30 833
Senast: Elendil
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 224
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 050
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag har sen jag var liten tänkt på mig som ett misstag, att något blev fel när jag kom till och att jag inte är gjord för det här livet...
Svar
12
· Visningar
1 977
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp