Att curla eller inte curla sina barn

Då gäller det att vara envisare. Nä, man kan inte bara gå och lämna barnet. Men man kan stå i närheten och vänta ut tills barnet reser sig upp och följer med. Vara närvarande, lugn och trygg men inte ge efter och bära eller diskutera saken.
Eller så tänker man att det kommer gå över och har med sig en barnvagn eller sele för krissituationer. För det är ju ett som är säkert, att det inte håller i sig. Men man kan ju tala om att man som förälder är missnöjd "nu är jag faktiskt lite ledsen på dig" för att vara ärlig med sitt eget känsloläge. Jag är faktiskt tveksam till att det går över snabbare för de som låter barnet ligga.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 619
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 480
Senast: Gunnar
·
Relationer Vill bara berätta ang detta ensam när man bor på äldreboende, där jag jobbar är det flera med många barn/barnbarn men inga kommer och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
7 399
Senast: cewe
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
63 391
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar