Att curla eller inte curla sina barn

Men jag har läst flera gånger på buke att föräldrar söker jobb åt sina barn.
Jag tänker att innan man gör det ska man fråga sig själv varför man gör det och vilka för-och nackdelar det kan innebära både kort- och långsiktigt.

Det kan innebära att man hindrar sitt barn att tillägna sig kunskap och erfarenhet. Sen måste det ju självklart vara en progression och anpassas efter barnets ålder. Men jag tror absolut att barn växer som människa bäst av att man tror på deras förmåga.

Att man kan skicka ett utkast till mamma eller pappa och be om förbättringar eller fråga hur man bör formulera sig räcker utmärkt tycker jag. Det skulle aldrig falla mina föräldrar in att ansöka om jobb eller annat å min eller brorsans vägnar, tack och lov!
Där gör man verkligen sitt barn en otjänst tror jag, det är i princip likvärt med att skriva deras prov eller uppgifter i skolan.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 972
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 667
Senast: Gunnar
·
Relationer Vill bara berätta ang detta ensam när man bor på äldreboende, där jag jobbar är det flera med många barn/barnbarn men inga kommer och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
7 451
Senast: cewe
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
63 497
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Skottlossning på skola
  • Vad gör vi? Del CCIX