Försöker igen då *filmer*

Sv: Försöker igen då *filmer*

ha ha ha jaså har du sagt det :D Så du har den oxå, ja han kiropraktorn är ju travnisse , han har den till sina egna hästar oxå.
 
Sv: Försöker igen då *filmer*

Ja den är bra! Har den med! Var ju den jag sa var bra, axel!:D Där ser du:p

Masserat efter varje löp o efter klättring o efter hårdare dressyrpass, bla.
det var väl bra att jag inte köpte den för DET ändamålet. fettdepån:D
Ska köpa den när jag åker in med bajsprov i veckan.
 
Sv: Försöker igen då *filmer*

Ja ut och klättra med er istället:D

Fettdepåer har nog jag också:o . Här och var.

Kanske är samma fel på "vår" kille med bogen, han är rätt fet, faktiskt. Riktig köttbulle. Fast han är bättre nu.:)
 
Sv: Försöker igen då *filmer*

Kan ju meddela att hoppningen gick helt fantastiskt, hästen kom upp mkt mer med manken över hindren och sprången blev ju mkt rundare, även trycket i avstampet har blivit mkt bättre :)
 
Sv: Försöker igen då *filmer*

Då är det nog rätt rejält avstamp för jag förstod som att det var du nojd med redan innan:D . Ja, "min" har ju det också, det känns som om hon kan hoppa hur högt som helst. Rejält tryck. Man känner spiralen:p

Sen är det en annan sak att jag numera är feg med höjderna.:crazy:

Men det är lite läskigt hur lätt man inte märker när det är något som inte är helt okej. Precis som på sej själv. Man blir liksom tillvand och märker inte förrän det är borta. Det smyger sej på.

Jag har märkt att damen har vassa tänker på vänster sida vilket med all sannolikhet är orsaken till att hon velat ha mjukare bett och känts som om hon är känsligare på den sidan, sen en tid. I munnen.

Men det kom successivt, först som mer motstånd, fast vi har ju ökat kraven, så :crazy: Men jag kände efter och hon är vass i kindtänderna, på vä sida så att jag skär mej nästan. Det blir raspning ev i veckan nu.
 
Sv: Försöker igen då *filmer*

Jag kan trösta dig med att man inte är så medveten på sig själv heller. Det känns inte bra det vet man. Men inte förrän det släpper vet man HUR fel det var innan.
 
Sv: Försöker igen då *filmer*

Jag kan trösta dig med att man inte är så medveten på sig själv heller. Det känns inte bra det vet man. Men inte förrän det släpper vet man HUR fel det var innan.

Ja precis det jag menar. Och sen hästen då:crazy: Ännu svårare. Smyger sig ju på även där. Och tillvänjningen.
 
Sv: Försöker igen då *filmer*

Jag kan bara inte släppa vilken annorlunda häst jag har fått alltså :) känns nog aldrig som om hon har varit så här bra i hela sitt liv och jag har haft henne sedan hon var 4 år och nu är hon 12. När eländet uppstod minns jag inte ens, hon var ju iväg ett tag i slutet på hennes femte år och till Breeders när hon var 6 (gick då i juli) kan ju hänt något i den tiden där någongång, visserligen red jag henne emellanåt men sedan vart jag skadad en lång tid på hennes 6 år.

Om det hände innan jag köpte henne är ju svårt att säga för hon hade fått föl det året och var precis igångsatt och med den storleken som 4 åring kanske man inte reagerar på att hon inte riktigt satte sig i galoppen av förklarliga skäl :confused:
 
Sv: Försöker igen då *filmer*

Om du visste HUR många hästar det är som det är riktigt allvarliga fel på, och som går i åratal - och blir kallade dumma i huvudet - så skulle du bli mörkrädd.

Var glad att hästen är hos dig :)

Vi är alla bara människor - vi kan bara göra vårt bästa - och försöka ha en förstående attityd till våra hästar
 
Sv: Försöker igen då *filmer*

Men min häst har nästan alltid öronen fram och är glad och ställer upp, det är nästan värre än dom som visar att något är fel, riktigt fel
 
Sv: Försöker igen då *filmer*

Det går ju aldrig att veta. En av våra ponnyer fick en skada som visade sig i den trakten av ryggen efter fölning.

Eller så kan det ha hänt något i hagen långt senare. Vem vet? En av mina rejsade och slog höften i ett rörstaket eftersom det var halt i gräset och han tog kurvan lite väl snävt i full fart. Han fick inga men men det var nästan märkligt. Vi kunde lika gärna inte ha sett det. Han haltade inte ens men var avskrapad på höftbenet. Riktig smäll.
Sånt händer ju.

Egentligen spelar det ju ingen roll nu, eftersom nu mår hon bra:)

Jag förstår att du tänker på det, men dom kan ju inte prata tyvärr.

Och det har ju inte varit så att någon annan sett nåt heller?

Njut av henne nu, det är säkert härligt för henne också:)

Men usch ja det är värst med de ärliga positiva som vill så mycket.

Jag blir lite nojig ibland om det är något som inte fungerar, ägaren tycker nog jag är tjatig. Men sen saker som är hela tiden tänker man ju liksom inte på.
 
Sv: Försöker igen då *filmer*

Nä det är sant, har ju bara märkt i galopparbetet i dressyren och då har jag tänkt (och alla andra oxå) att det är för att hon är så överbyggd. I hoppningen har man ju inte märkt någonting alls, hon har ju hoppat banor på träning på 140 och vissa hinder på 150 utan några problem , bara stönat till lite i upphoppet och det har väl tagit emot då :crazy: :cry:

Men nu mår hon toppen iallafall så nu får man tänka framåt igen :)

Hon ser ju inte så lidande ut på denna bilden direkt

http://pg.photos.yahoo.com/ph/borgasen9/detail?.dir=d01b&.dnm=f898.jpg&.src=ph
 
Sv: Försöker igen då *filmer*

Nej den ser inte ut att ha ont nånstans. :)

Väldigt trevlig häst ser det ut att vara öht förresten!

Sen om det har varit ont eller "bara" stelt och tagit emot vet man ju aldrig, det kan hon ju inte tala om.
Om det gjort alltför ont att hoppa hade hon nog stannat ut sej.
Eller visat mer på andra sätt. Hur ont kan en häst ha i längden och tävla ft utan att visa mer? Realistiskt?

Du får väl filma igen som jämförelse nu. :idea:

Det upphoppet hade i alla fall JAG stönat över och inte för att det gjorde ont heller:crazy:
 
Sv: Försöker igen då *filmer*

Men se det såhär;

Om hästen inte följer ditt säte inte går att samla - så har den det lite besvärligt.
Jag som ofta har låsningar kan säga att det mer känns som att gå i gröt än ett lidande.

Har du bra riderfanhet och en bra ET så kan ni ju hitta orsaken till att det är svårt.
Lita på din intuttion - hittar inte en ET så skaffa en sekond opinion.

Nu har ni löst det där och gått vidare - och du har en kunskap till i din rumpa - du vet när det inte känns RÄTT - och du VET hur det skall kännas när det är rätt.

Härlig bild :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Ridning Första gången jag lägger ut en film så vi få se om det lyckas, men har filmat lite snuttar från Tv´n så det är inte jättebra kvalite...
2
Svar
37
· Visningar
2 937
Senast: Jegra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp