Sv: Försöker igen då *filmer*
Eller så är jag sämre på att fatta än vad du är
Egentligen spelar ju orden ingen roll - bara det funkar
Det tar ju också ett tag att lära sig varandras språk
Men om man tänker uppåt med hela sig, så är det en väligt bra hjälp att hjälpa hästen.
Man blir ju spänstig liksom - kanske är det du gör
Min fröken säger lyft bröstbenet
Ja, det är vad jag försöker, men hur det lyckas är en annan sak.
Apropå det, jag kom att tänka på två saker: (ang att det fungerar bättre när jag rider ute och i hoppsadel)
1. Ute tittar jag dit jag ska (vore problem annars ) På ridbanan måte jag påminna mej att inte titta ner
Det kan ju ha en viss betydelse
Och jag tror det är där mitt tänk har hjälpt mej bla. för det är bättre än förr.
2. När jag köpte mitt första fullblod som kom direkt från ett träningsstall på TÄby fick jag höra att han hade varit en gris med att pulla på banan (på träning, missnöjd med tempot) Jag fick alltså direkt lära mej att
sätta hästen för det var så jag förhindrade om han visade tendenser. Fullblod sticker enligt mej aldrig, men de kan ha såna ovanor som att pulla och/eller bocka vid missnöje med farten, men det är alltid myclet lätt att få bort i så fall. MEn det förde med sej ett tänk som var nyttigt.
De pullar inte i ridhus så jag har nog inte förrän NU kopplat ihop saker och ting.
dvs hur jag rider ute och i ridhus.
Den här pullar tydliogen också på banan de gånger hon är där men med mej har hon slutat försöka för länge sen. Jag har inbyggt
något slags parerande som gör att de lägger ner tanken. OCh det handlar om att sätta hästen mer eller mindre. OCh då får man uppförsbacke.
Jag är väldigt förvirrad ang detta just nu för jag har inte satt det i relation till varandra, det ena är som ett inbyggt sätt att rida liksom. Får fundera vidare
Kanske tänker helt galet, men jag skriver ner tanken ändå.
Vad du busar
_Bakom_ manken.
Jag skulle ha lyft just i böstkorgen...
Men kattungar lyfter man i nackskinnet det gör t o m deras mammor
Jag som tyckte idén var strålande. Men ok, föstår faktiskt vad du syftar på.
Min son går mediautbildning och ska snart köpa en riktigt fin digitalkamera som han lovat ta med till stallet, om ett par månader när han sparat (fattig student) Så nu får jag träna