Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Njae i det resonemanget höll du inte med i den andra tråden väl?.
Men så läser man väl in olika saker i vad andra skriver.
HOLY SHITVi tycker lika om nåt... som en blixt från klar himmel
![]()
jag tycker att det blir svårare för hästen att utföra piruetten i 4-takt.
Den blir då nästan jämnfota bak o kastar sig runt, då det blir svårare att svänga på en i marken "fastsatt" bakdel.
Har man en häst som inte samlar sig för mkt o som kan bibehålla sin takt(från innan piruetten) har den lättare att komma runt än om den blir långsam o kanske svag.
Har själv fastnat i piruetterna då hästen har satt sig i ett levadmönster-tappar galoppen-0-takt
Tja, inte blir det 3-takt.Jag anser inte att hästen blir jämfota bak.
Inte nödvändigtvis. Den kan av bristande styrka eller att den tappar den enrgiska samlade galoppen själv sätta sig för mkt.Och om den tom fastnar tror jag man satt hästen mer än den klarar av. .
Får för lite hjälp av sin ryttare.
Det är därför som man tränar arbetspiruetter( 10 M. volt) i sluta först o även sedan för att bibehålla styrkan.Och jag skulle hellre välja att inte centrera pirouetten så mycket
Riktiga piruetter rider man mer sällan.
Fyrtakt hanlar väl inte på något sätt om jämfotahopp. Då är vi ju nere på antingen tvåtakt eller felaktik tretakt.
En häst har bara 4 ben. Och förflyttar sig två samtidigt kan det inte vara fyrtakt.