Boklista under FAQ'n?

Sv: Boklista under FAQ'n?

Hmm... Är sugen på en Mary Wanless-bok efter alla goda ord. Titlarna syftar ju på att Ride With Your Mind ESSENTIALS är en mindre och kompaktare bok, som innehåller det viktigaste i Ride With Your Mind. Men när jag kollar i hästbokhandeln så är Essentials både dyrare och 50 sidor tjockare? (dessutom finns Ride With Your Mind Masterclass, men det verkar vara överkurs :D).

Såg att det frågades tidigare i tråden, men hittade inget svar. Vilken bok är den bättre av de två Ride With Your Mind-böckerna?

//karin

Nu har jag båda böckerna! Svårt att säga vilken jag ska rekommendera. Ride with your mind/The natural rider finns ju i en billigare pocketupplaga (amerikansk) men är å andra sidan tyngre att läsa. Den är bra mycket tjockare (300 sidor i pocketformat, normalstor text') och mycket mera text än RWYM Essentials (ca 150 sidor i "25 * 30 cm-format") . Den senare är mer en översikt av koncepten i första boken, med bra illustrationer och "kontrollfrågor". Skulle önska att den var lite mer ingående, men jag gillar den skarpt. Även om den är dyrare tror jag att jag rekommenderar den i första hand. Den räcker rätt långt tycker jag!

Såg just på adlibris att den upplagan jag har av essentials kostar 180 kr (2003) och den nyaste 250 kr. Vet inte vad skillnaden är. The natural rider (=Ride with your mind i am. utgåva) kostar bara 90 spänn. Done! Köp båda! :D

(Essentials finns nu okcå på finska såg jag)
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 592
Senast: Freazer
·
IT & mobiler Jag är admin för jobbets Facebooksida och har stött på lite problem. Chefen, vars privata e-mail är kopplad till sidan, har slutat och...
Svar
11
· Visningar
544
Senast: tott
·
Ridning Skulle behöva komma igång med ridningen av min 12-åriga SWB igen efter en vinter och vår av väldigt sporadisk ridning på grund av brist...
Svar
6
· Visningar
729
Senast: Marvin
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas i juni. Boken måste vara avslutad inom perioden. För dig som eventuellt inte varit...
26 27 28
Svar
544
· Visningar
15 307
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp