Long reins/långa tyglar?

• Ridning
  • Trådstartare Trådstartare Targa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 151

Targa

Trådstartare
Tror den här frågan platsar bäst här:
Jag är på jakt efter någon bra och instruktiv bok om hur man arbetar på långa tyglar/long reins. Gick en superbra kurs i somras, och vill gärna komma vidare med träningen på egen hand.

Sv: Long reins/långa tyglar?

Piet har ju skrivit en artikelserie/häfte. Tyvärr finns den inte på svenska ännu, men den finns på norska. Den är dock ganska grundläggande.

Richard Hinrichs har skrivit en bok, men han jobbar ju lite annorlunda än Piet. Dock kan den vara nyttig att läsa ändå.
Schooling horses in hand heter den.

Annars får vi väl övertala piet att skriva en ordentlig bok om ämnet, kan verkligen behövas :)

Tack för tips!

Ja, vi får väl köra lite övertalning när han kommer nästa sommar (som jag hoppas att han gör!)

Såg just på EO:s hemsida att hon faktiskt håller på med en bok i det ämnet just nu (o en video) :)

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
865
Senast: Squie
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 238
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
4 970
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 856
Senast: lilsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka