Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men det blir ju av sig självt, men kan oxå bli för stor vridning om man bara fokuserar på det. Man rider då framdelen o bakdelen för sig. Inte som en helhet.Jo det är liksom vitsen med "twisted seat" - att axlarna motsvarar hästens bogar och höfterna hästens höfter. På det viset flyttar man framdelen över bakdelen genom att behålla samma böjning med hjälp av sitt bäcken och vrider sin bröstkorg - flyttar bogarna över bäckenet. Det är det mest stabila, enligt min erfarenhet.
När man rakriktar hästen rättar man in bakdelen på framdelen.När man börjar flytta bakdelen över framdelen så får man det du beskriver - framtung häst som är sladdrig och trampar "ur" sin samling.
Iom att man sitter kvar på ytter bak o har kontroll på ytterbogen har man förutsättningar för att den ska kunna samla sig mer(vilket är syftet med skolorna) o få en korrekt böjning i bålen.
aNSER DET DÄRFÖR FÖRKASTLIGT ATT BÖJA HÄSTEN MER ÄN VAD DEN O RYTTAREN KLARAR AV.
Om man inte har ytterverktygen så blir det oändligt svårt att kunna böja den mellan hjälperna- ursäkta versalerna.
Jmf med den där pinnen, men mest i sidled.Jo, men jag antar att det finns en anledning till att du har gått över till AR.Men Obs igen; min erfarenhet. Det finns många vägar till Rom! Det finns inga rätt och fel!Överkurs för mig.Måste lägga till - detta fungerar alltså precis lika bra när man står på backen! "Twsited seat" alltså. Den som har lite känsla och har lösarbetat hästar en del har nog märkt det, kanske inte alltid medvetet men "i kroppen"