Klassisk ridkonst...

Sv: Klassisk ridkonst...

Eftersom Fazer, sa likadant, så visste de nog om det ja. Gunnar brukar varna och kontakta berörda parter.

*Slut på diskussionen, annars försvinner detta, Dressyr-majens och efterföljande inlägg.*

Mvh

IngelaH
moderator
 
Sv: Klassisk ridkonst...

Vill inte ha en diskussion om detta, men det de i så fall visste berodde nog på deras kännedom om deras eget beteende i så fall.
Jag varnade ingen av dem denna gång.
 
Sv: Klassisk ridkonst...

Visste sus att hon skulle bli *banned* eller :confused: verkar som att hon själv valde detta om man nu läser hennes inlägg ?

Nu vart axel och fazer det oxå...:cry:

Obs, vill INTE med detta inlägg börja en debatt i ämnet- bara ett konstaterande om * banned*

Ojdå, vilken koll du har. Oj, jag svararde lite för snabbt, svarade inna jag hade läst hela tråden. DUMT!
 
Sv: Klassisk ridkonst...

*KL*

Att behöva klicka sig in i en undermeny för att få upp klassisk dressyr var dock ett nedköp... :(
 
Sv: Klassisk ridkonst...

Jag håller med dig Svea, detta var ett nedköp.
Många som läser och skriver här är sådana som har lämnat eller inte alls är intresserade av modern tävlingsdressyr. Då letar man inte under rubriken dressyr. Jag hade inte gjort det om jag inte hade sett diskussionen om det nya namnet klassisk ridkonst, utan bara konstaterat att barockridningen var borttagen av någon outgrundlig anledning. :(
Snälla Gunnar låt rubriken synas i menyn åtminstone.
 
Sv: Klassisk ridkonst...

Jag håller också med! Låt Klassisk Ridkonst synas i menyn så vi snabb-hittar detta forum. Och, inte minst, att alla som är nya inom denna inriktning hittar hit. ;)
 
Sv: Klassisk ridkonst...

men är inte klassisk dressyr dressyr?
Eller är det hoppning? fälttävlan? distans? körning? osv

Det ligger ju där det ska.. I dressyr forumet för det är ju dressyr ni rider..
 
Sv: Klassisk ridkonst...

Man ser ju inte att det finns underrubriker.
Enbart ordet dressyr förknippas ju mest med modern tävlingsdressyr, och som du ser så är det redan flera som inte skulle ha hittat hit utan hjälp. Det viktiga är väl att det fungerar trots allt?
 
Sv: Klassisk ridkonst...

Gunnar! Hakar också på vad många andra tycker. Trodde forumet utgått, men fick hjälp att hitta hit.

Tycker som fler att den borde ha en egen synlig menyknapp. Eller ännu bättre, varför inte låta Barock stå kvar och göra undermenyer till det, Akademisk ridning, klassisk riding och även WE så är alla genre som många rider och tränar samlade men skilda åt. Tror det skulle bli mycket bättre stämning och hjälpa fler inom de olika alternativen.
 
Sv: Klassisk ridkonst...

Jag har det senaste dygnet lagt in ungefär 30 nya underforum. Det är inte vettigt att visa samtliga dessa i menyn till vänster.

Vi diskuterade ett tag om det var bättre om forumet låg under fritidsridning eller under dressyr. Det hade varit lika "gömt" på båda ställena.
Jag anser nog att det är större chans att man hittar det där det ligger idag. Framförallt kanske ni kan lyckas locka in en del nya som går in under dressyr.
 
Sv: Klassisk ridkonst...

Fast det är ju viss skillnad på dressyr-gnägg och klassisk ridkonst som tidigare varit en helt egen rubrik (med helt annat folk).

Jag tror tvärtom dig att det inte kommer locka till sig folk utan skrämma dom härifrån.

Jag hittade knappt hit utan hjälp, letade runt ett bra tag och hade kommit till insikt i att du hade tagit bort rubriken innan jag till slut hittade den under dressyr (främst genom att hitta in i en tråd som låg länkad från förstasida).
 
Sv: Klassisk ridkonst...

Hurra för nya namnet men katastrof för placeringen.
Hädelse!!:eek: Under dressyren;)

Om man ska rangordna och inte vill ha för många undermenyer så tycker jag i ärlighetens namn att vi är LITE viktigare än Generellt Gnägg ändå!!
/T
 
Sv: Klassisk ridkonst...

KL

Anade att det skulle bli så här (reaktionerna:p )

Men det är väl en form av dressyr i alla fall eller tycker ni inte det?
 
Sv: Klassisk ridkonst...

*KL*

Att behöva klicka sig in i en undermeny för att få upp klassisk dressyr var dock ett nedköp... :(
Håller med du....
Blev jätteglad när jag såg klassisk ridkonst namnet :bump: men idag hittade jag det av en händelse.. :( Nu blev det för många olika forum att gå in på, och för rörigt. Hellre ett forum med mycket "action" än 30 med 5 nya inlägg per dag.
 
Sv: Klassisk ridkonst...

Klassisk ridkonst låg innan det flyttades som underubrik/underforum till Fritidsryttare, där låg det även när det hette Barock.
 
Sv: Klassisk ridkonst...

Att Generellt gnägg forfarande syns är i första hand för att jag flyttade det idag, det låg en myckeet kort period under Fritidsryttare och har sedan flyttat till det helt nya forumet Hästmänniska.
Av samma anledning syns fortfarande Generell utrustning.

Både Gnägg och Utrustning har varit väldigt stora och aktiva forum, t o m större än Barock ;)

Alla under forum som i dagsläget syns kommer att inom någon dag "gömmas" precis som Klassisk ridkonst.

Jag kan möjligen ta en diskussion om forumet passar bättre under Fritidsridning.
 
Sv: Klassisk ridkonst...

kl

Fast jag tycker det blev bra:o

Jag menar...det ÄR ju dressyr det pratas om även här...jag måste säga att jag blir VÄLDIGT förvånad över att så många tycker det är hemskt att placeras under "dressyr".

Det kommer såklart att ta ett tag att lära om men det blir nog bra.
 
Sv: Klassisk ridkonst...

Jag menar...det ÄR ju dressyr det pratas om även här...jag måste säga att jag blir VÄLDIGT förvånad över att så många tycker det är hemskt att placeras under "dressyr".


Fast om man ser det hela ur ett historiskt perspektiv är det väl snarare den moderna tävlingsdressyren som borde vara en underrubrik till den klassiska ridkonsten... ;)

Mig stör det dock inte nämnvärt att det är som det är nu. Lär ta en tid att komma på hur man ska hitta hit, men det är väl inget större problem.

Gillar namnbytet! :)
 
Sv: Klassisk ridkonst...

knapplån

Yes! En bra förändring att byta namn. Jag var ju med och "tog fram" det gamla namnet, utifrån den utveckling som fanns då. Det är nu några år sedan och det är bara dumt att envist hålla fast vid något när utvecklingen har gått åt ett annat håll än det beräknade.

Tror och hoppas att det kommer ge en förstärkning av bredden på diskussionerna jag tycker att jag sett den senaste tiden.

Angående placeringen tror jag Gunnar ändå är rätt ute, tycker inte det ska in under fritidsridning. Huvudavdelningen heter "Hästforum" och underavdelningen "Dressyr", inte ett ord om tävling.

För inte kan man väl förneka att det är dressyr vi sysslar med? ;)

Angående de som har svårt att hitta så kan jag rekommendera att börja prenumerera på de forum man gillar och så sätta "kontrollpanelen" som startsida när man går in på Bukefalos.
 

Liknande trådar

Ridning Min erfarenhet är att hästar som är svåra att sko också är lite knepiga i ridningen kanske inte svåra men i alla fall inte några helt...
Svar
8
· Visningar
499
Senast: Oknytt
·
Hemmet Tycker det är lite svårt att hitta relevant information så kollar här :) Hur går man tillväga för att bygga en klassisk veranda från...
Svar
15
· Visningar
865
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
521
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag behöver helt klart fylla på mitt förråd av vinterkläder inför kommande vinter. Den förra var hemsk. Jag funderar på att gå klassisk...
Svar
11
· Visningar
417
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp