Klassisk ridkonst...

Sv: Klassisk ridkonst...

Höll på att ge upp letandet av detta forum, bara flax att jag tittade under Dressyr...

Läst runt lite här under ett par veckors tid.

Klassisk ridkonst är ett bättre namn än Barock men borde inte ligga under Dressyr lätt att missa då...

// Therese.
 
Sv: Klassisk ridkonst...

Fast å andra sidan när jag tänker efter... det är ju Dressyr och det står inget om tävling i rubriken så varför inte... det blir nog bra när man vant sig :idea:

// Therese.
 
Sv: Klassisk ridkonst...

Men ÄR inte Klassisk Ridkonst dressyr? Det trodde jag.

Kan inte någon vara snäll, att PM'a eller mejla mig beskrivning på vad Klassisk Ridkonst är då?

Jag har i tråden tidigare fått veta att det är Akademisk Ridkonst och det tycker jag att jag har ganska bra koll på, det är i alla fall en form av dressyr.... Working Equitation vet jag också ungefär vad det är och vet var jag kan hitta mer information. Men sen är det Klassisk Dressyr... Och ja, det LÅTER ju som om det vore dressyr. Men när man försöker komma underfund med vad det är, så finns det lika mkt grenar i det, som det finns i Akademisk Ridkonst... och vad som är mer eller mindre rätt, har jag inte riktigt klurat ut. Men det kommer väl kanske, när stångdiskussionerna beträffande AR-ryttare lägger sig...

Mvh

IngelaH
 
Sv: Klassisk ridkonst...

Tycker helt klart att det ligger rätt, dock kanske ett litet plus på de forum som har underforum vore en bra ide? Så ser folk lätt att detta forumet har ett underforum och lättare tittar efter.

Då skulle också nya hitta strukturen lättare tror jag och därmed komma rätt.

De allra flesta jag känner kan inte låta bli plustecken :D
 

Liknande trådar

Ridning Min erfarenhet är att hästar som är svåra att sko också är lite knepiga i ridningen kanske inte svåra men i alla fall inte några helt...
Svar
8
· Visningar
499
Senast: Oknytt
·
Hemmet Tycker det är lite svårt att hitta relevant information så kollar här :) Hur går man tillväga för att bygga en klassisk veranda från...
Svar
15
· Visningar
865
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
521
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag behöver helt klart fylla på mitt förråd av vinterkläder inför kommande vinter. Den förra var hemsk. Jag funderar på att gå klassisk...
Svar
11
· Visningar
417
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp