Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Ridning Känns lite ansträngt att starta en tråd för detta eftersom jag kanske bara behöver/får ett svar...men men... De som är skodda från...
2
Svar
32
· Visningar
2 721
Senast: OlleAtlas
·
Ridning I en annan tråd tas frågan om drivning upp i förbigående. En av forummedlemmarna menar att en känd tävlingsryttare inte driver. Nu...
Svar
7
· Visningar
1 167
Senast: true_blue
·
B
Ridning men nu har det vänt! Började med att pålle fick stå avställd pga pålagringar i båda framknäna. Har under en period ridit igång honom...
Svar
9
· Visningar
1 021
Senast: charmant
·
T
Ridning Hej jag vill gärna ha bra tips på var jag kan göra min praktik. Det måste vara utomlands, gärna ska det vara lite AR eller klassisk...
Svar
1
· Visningar
1 044
Senast: attempt
·
F
Ridning Eller så börjar vi där och definierar sluta, kanske är det enklast att göra så? OM vi ska förstå varandra?
8 9 10
Svar
187
· Visningar
10 329
Senast: flashlight
·
M
Ridning Såg i nya nr av ridsport att det på en hästmässa i Väserås i mars, ska hållas en paneldiskussion om vad Klassisk Dressyr är. De som...
Svar
17
· Visningar
1 612
Senast: Gus
·
E
Ridning Jag rider en kuse som är outbildad och ganska omusklad (dock ej unghäst). Denna häst vill ha ett stöd i handen annars så känns det lite...
2
Svar
33
· Visningar
2 840
Senast: Zahlo
·
Ridning Jag ska köpa min första kapson till min häst, och jag har läst igenom olika trådar här på bukefalos, och även pratat med olika...
Svar
4
· Visningar
1 128
Senast: Spider84
·
W
Ridning I februari är det dags, för första AR-kursen.:) Ska bli sååå spännande, hoppas på att lära mig massor. Däremot fanns det inte...
2
Svar
23
· Visningar
2 117
Senast: ramada
·
Ridning Hur skulle ni jobba med en häst som har svårt för Ena galoppen. I ena galoppen kan häste fatta samlad galopp från skritt och galoppera...
Svar
18
· Visningar
3 192
Senast: Ainon
·
  • Låst
Ridning Jag skulle väldigt gärna vilja se era hästar i deras utrustning. ;) Med eller utan ryttare spelar ingen roll.
Svar
2
· Visningar
1 139
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Ridning Jag har ridit dressyr i ungefär 12-13 år och har börjat fundera på att prova på AR som omväxling. Är det nån som har några tips var...
Svar
1
· Visningar
784
·
W
Ridning Nu behöver jag hjälp! Har börjat träna byten med min pålle. Det går väl hyffsat. Jag menar han byter fram när jag ber honom byta men jag...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 645
·
Ridning ...vad är de största skillnaderna eller upptäckterna ni gjort angående er egen ridning? Själv upptäckte jag att jag tidigare hållit...
Svar
18
· Visningar
1 567
Y
Ridning är det någon skillnad på dessa läror i grunden? Eller är det bara ryttare med olika åsikter som format det olika? Man har väl samma...
9 10 11
Svar
214
· Visningar
15 717
Senast: Equiform
·
M
Ridning Precis som det låter har jag o pållen lite problem med sluta. Han fattar helt enkelt inte vad jag vill! Antingan går han helt på...
2
Svar
36
· Visningar
2 257
Senast: CillaW
·
Ridning Har ni mentala bilder när ni rider? Liknelser ni tycker funkar bra i sadeln för att öva upp er egen känsel? Jag har fått många genom...
Svar
9
· Visningar
1 106
Senast: jaca
·
J
Ridning Hejsan:) är lite nyfiken vad (om det finns namn på dem) hand/ben hjälperna heter i AR. Jag rider klassisk ridning vet bara dom som...
Svar
18
· Visningar
1 207
E
Ridning Slog mig att någon hade nämnt att tränsbett är ett bett för "mästare". Nu blir jag lite konfunderad... för det var ju svårt att ställa...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 632
Senast: Ante
·
H
Ridning Fick för mig att efter ett par års akademisk dressyr åka till en landslagsryttare i vanlig dressyr så jag har ändrat min ridning lite...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 673
Senast: Equiform
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård