E
Equiform
Sv: Dressyr= klassisk ridkonst (?)
Den skicklige ryttaren får hästen att själv söka sig till en korrekt form...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Njae, det tror jag inte. Såsom man oftast tänker så räknar man nog "i (lod)-linje med" t ex 2:a-3:e kotan. Egentligen är det ju tekniskt omöjligt? att få 3:e kotan högst i en samlad form, oavsett om om man rider hästen ihopkrullad eller framför lod. Jag tror att man menar "högsta punkten vid" eller "brytpunkten vid..." eller kan det vara "eftergiften vid"?
Jag ponerar i stort sett nu.
Detta har jag redan svarat på i någon annan tråd. På sätt och vis fri, men ändå inte. Jag säger till hästen att samla sig, och då anpassar hästen sin kropp till högre grad av samling.
För om vi HAR tolkningsrätt så är det ju ingen mening - då är det ju fritt fram att tolka hur man vill..
Det kan du nog ta reda på i andra trådar om du vill veta det.
Njae, det tror jag inte. Såsom man oftast tänker så räknar man nog "i (lod)-linje med" t ex 2:a-3:e kotan. Egentligen är det ju tekniskt omöjligt? att få 3:e kotan högst i en samlad form, oavsett om om man rider hästen ihopkrullad eller framför lod. Jag tror att man menar "högsta punkten vid" eller "brytpunkten vid..." eller kan det vara "eftergiften vid"?
Jag ponerar i stort sett nu.
Det var mina inlägg i andra trådar jag syftade till.
men nyss svarade du på min fråga om att visa en bild där häster framför lod med mellan 2 och 3:e nackkotan som högsta punkt, att det var bilden på din avatar med ryttare på. Och nu säger du att det är omöjligt.
Jag är ganska säker på att de flesta med t ex "4:e kotan", menar överlinjens högsta punkt relaterat till den "4:e lod-kotan". Framför 3:e (1:a och 2:a) är det ju "själva kotorna" (kotorna är närmare "överlinjen" än längre bak) som är högsta punkten.
Fattar inte att jag måste skriva allt det här om och om igen... Är ni tröga eller driver ni med mig???
Jag är ganska säker på att de flesta med t ex "4:e kotan", menar överlinjens högsta punkt relaterat till den "4:e lod-kotan". Framför 3:e (1:a och 2:a) är det ju "själva kotorna" (kotorna är närmare "överlinjen" än längre bak) som är högsta punkten.
Fattar inte att jag måste skriva allt det här om och om igen... Är ni tröga eller driver ni med mig???