Rider ni lätt?
- Ibland
Varför?
- Det är bekvämare när jag ska "transportera" mig längre sträckor, ibland också för att lätta upp i hans rygg om jag travar fram i friare tempo innan jag börjar arbeta men det är ganska sällan. När jag arbetar vill jag inte rida lätt, dels p.g.a. tyngdpunktsförflyttningen dels för att det är svårare att vara fin i hjälperna.
Vad har ni för bett?
- Stång med relativt hög tungfrihet, ibland kandar.
Varför?
- Han fungerar så bra på stången, kommunikationen går raka spåret så att säga. Kandaret kommer på ibland när det finns något som behöver arbetas på där tillgången på en bridong underlättar jobbet.
Har ni nosgrimma?
- Vanligen inte men till ett par träns tillhör nosgrimma.
Varför?
- Har inte behov av den. Ibland kan det dock vara snyggare med nosgrimma.
Rider ni skänkelvikning?
- Sällan utstuderat, men visst förekommer det.
Varför?
- Framför allt i lösgörande syfte om det är något som verkligen "sitter fast", men på min egen häst förekommer det idag rätt sällan.
- Ibland
Varför?
- Det är bekvämare när jag ska "transportera" mig längre sträckor, ibland också för att lätta upp i hans rygg om jag travar fram i friare tempo innan jag börjar arbeta men det är ganska sällan. När jag arbetar vill jag inte rida lätt, dels p.g.a. tyngdpunktsförflyttningen dels för att det är svårare att vara fin i hjälperna.
Vad har ni för bett?
- Stång med relativt hög tungfrihet, ibland kandar.
Varför?
- Han fungerar så bra på stången, kommunikationen går raka spåret så att säga. Kandaret kommer på ibland när det finns något som behöver arbetas på där tillgången på en bridong underlättar jobbet.
Har ni nosgrimma?
- Vanligen inte men till ett par träns tillhör nosgrimma.
Varför?
- Har inte behov av den. Ibland kan det dock vara snyggare med nosgrimma.
Rider ni skänkelvikning?
- Sällan utstuderat, men visst förekommer det.
Varför?
- Framför allt i lösgörande syfte om det är något som verkligen "sitter fast", men på min egen häst förekommer det idag rätt sällan.