Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Till ponny- finns det att fa tag pa? Skulle vara kul att fa tag pa en liten "tjufaktningssadel" till varan Timon som ar en klotrund b...
Svar
1
· Visningar
1 296
Senast: laila fra norge
·
M
Ridning Min ridkapson har gått sönder :devil: Eftersom den var urgammal vet jag inte var den kommer ifrån... Var kan jag hitta en ny? Några...
2
Svar
29
· Visningar
5 734
Senast: Totola
·
Ridning Är det nån som vet ifall man kan hämta den på internet? Jag har hört att man skulle kunna och få göra det? är det verkligen sant? Är...
Svar
5
· Visningar
920
Senast: flashlight
·
Ridning Jag har på senare tid blivit mer och mer intresserad av AR. Efter nästan tio års uppehåll från hästar och ridning har jag fått andra...
Svar
8
· Visningar
1 159
Senast: NiNi
·
Ridning Vad använder ni för kindkedja? Själv har jag "akademisk kedja". Tycker att den fungerar jättebra, den ligger stilla på sin plats även...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 213
Senast: bigganl
·
F
Ridning Har just börjat intressera mig för Akademisk Ridkonst och funderar på att både skola om mig själv och hästen. Har en kanske väldigt...
Svar
3
· Visningar
898
Senast: svea
·
J
Ridning att ni(du) valde att börja med ar? vad är den störst skillnaden mellan hur du rider nu och hur du red förr? jag är nyfiken på AR...
Svar
11
· Visningar
1 166
Senast: Corminta
·
Ridning Tyckte att det var ganska tänkvärt hur en AR-tränare beskrev "hur" hästen placerar sitt huvud i lodplan (eller strax framför) när den...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 475
Senast: Equiform
·
L
Ridning är lite sugen på att veta hur ni AR och klassiska ryttare gör när ni rider ut. hästarna ligger ju atuomatiskt på lite mer då, hur blir...
2
Svar
34
· Visningar
2 770
Senast: Kookaburra
·
Ridning Lägger frågan här eftersom jag hoppas/tror att jag kommer få bättre svar här än under "vanlig" dressyr. Frågan lyder; hur ska jag ha...
Svar
17
· Visningar
1 613
Senast: axel
·
M
Ridning Är helt ny inom AR (har enbart läst lite) och undrar nu om någon av er som rider AR kan förklara hur ni får hästen att jobba med...
2
Svar
33
· Visningar
2 212
Senast: Ella_99
·
H
Ridning Jag tycker om själva grundtanken med ridningen men var jag än vänder mig (tränare, andra intresserade) så går allt ut på uppvisningar...
2
Svar
24
· Visningar
3 683
Senast: KungTulle
·
F
Ridning jag har funderat lite över det där med körning/tömkörning och centrerad/akademisk ridning. vill inte en centrerad/akademisk ryttare...
Svar
9
· Visningar
1 230
Senast: psychogrrl
·
M
Ridning Förstår varför man rider med stång + kapson. Det jag inte riktigt har grepp om är varför vissa rider med bridong + kapson som ett led i...
Svar
17
· Visningar
1 229
Senast: Gwaeron
·
Ridning Någon som kommer att lyssna på paneldiskussionen angående klassisk dressyr som det talas om här...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 652
Senast: Ella_99
·
N
Ridning Jag och min vän har diskuterat öppna. Jag läste att Hempfling (och nån mer?) anser att man i öppna sitter på ytter sittben, men de...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 489
Senast: Equiform
·
Ridning Ni som har någon av de här sadlarna. Kan ni skriva och berätta vad ni tycker om dem. Är de liknande att sitta i? Kan Espaniolan vara ett...
Svar
15
· Visningar
1 290
Senast: via
·
Ridning Ni som rider med två tyglar, har ni "vanlig kandarfattning" eller 3+1 fattning (vänster bridong/kapsontygel och båda stångtyglarna i...
Svar
14
· Visningar
2 325
·
Ridning Vet nån vart jag kan hitta bilder på en Espaniola underifrån? Jag vill se hur bossorna är utformade men hittar bara bilder tagna från sidan.
Svar
4
· Visningar
955
Senast: via
·
Ridning Är lite nyfiken på hur det kom sig att ni andra började med AR? Hur kom ni i kontakt med det första gången och vad fastnade ni för...
Svar
3
· Visningar
952
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix