Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

E
Ridning Hej, jag har starka funderingar på att skaffa häst igen och då jag precis hann börja med inkörningen och akademiska utbildningen av...
Svar
14
· Visningar
1 315
Senast: Gast
·
Ridning /Omstartad av moderator, då ursprungstråden till viss del tappat tråden :bow:.
Svar
7
· Visningar
1 202
Senast: Ökenvind
·
Ridning Bilderna är utklippta ur filmerna, som jag visade på gnägg då månadsskiftet april - maj. :bow: Eftersom jag med min sits, pga...
Svar
16
· Visningar
1 769
Senast: IngelaH
·
Ridning Ska börja rida en problemponny några dagar i veckan eftersom den slänger av småtjejerna som har den och den saknar en hel del i...
Svar
1
· Visningar
736
Senast: Jegra
·
B
Ridning Var på kurs med min "bebis", tänke att jag ville ha med henne en gång så jag VET att vi börjar rätt. Vi hade alltså eg inte gjort mycket...
Svar
13
· Visningar
1 727
Senast: Pepa75
·
Ridning Det diskuteras vitt och brett här på dressyrforumen och kanske går vågorna högst här på Klassisk Ridkonst. Tyvärr är det ofta samma...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 005
Senast: caballus
·
  • Låst
Ridning Böcker Baucher, Francois : The Man and his Methods, ej på svenska Branderup, Bent : Akademisk Ridkonst Ridning på...
Svar
0
· Visningar
1 830
·
Ridning Kan ju börja med att skriva att jag inte är någon AR ryttare... men ska testa på en clinic i sommar och rida 6 träningspass. Men man...
Svar
11
· Visningar
1 162
Senast: pink_angel
·
Ridning Jag beställde Pluvinel på Bokus, men den var slut. Är det någon som vet var man annars kan få tag på Pluvinel i Sverige? (Jag hittade på...
Svar
6
· Visningar
1 094
Senast: via
·
S
Ridning Jag vet att detta inte är en ridkonstfråga, men är det någon som har tips på någon bra hästordbok med de engelska orden uttrycken och...
Svar
1
· Visningar
670
·
L
Ridning lägger denna tråd under klassisk ridkonst för det är där mina ambitioner är... "upptäckte" idag att jag gör halt med tyglarna :o...
2
Svar
25
· Visningar
2 124
Senast: Sofia
·
Ridning Är inte så bra på ksillnaderna i dessa ridstilar. Men det jag undrar är: Om det nu är ridning man gör, varför är kör/vagnsraser så...
16 17 18
Svar
341
· Visningar
21 252
Senast: KungTulle
·
Ridning Jag måste bara få skriva av mig- är helt lyckohög:D Jag har i fyra år slitit som en tok med omskolning av min bruksnordis...
2
Svar
24
· Visningar
2 388
Senast: Surprice
·
Ridning Har kommit på att det inte står något om ryggning i några AR-böcker (om jag inte har blivit helt blind), så jag sökte här på forumet om...
2
Svar
23
· Visningar
2 147
Senast: Spider84
·
Ridning Nåå.. vad kalls den?? http://i202.photobucket.com/albums/aa14/_FreezY_/frost.jpg En helt underbar sadel på denna nordis-valack...
Svar
4
· Visningar
1 444
Senast: Immer
·
  • Låst
Ridning Ojsan nu händer det saker. Hästmagazinet har upptäckt en NY trend som kallas Barockridning... :crazy: Iaf om man får tro pärmen på nr...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
7 466
Senast: fio
·
E
Ridning Har hittat lite olika sajter som säljer Baucherbett och som saluför det vänt åt olika håll - d v s med "skänkeln" uppåt eller neråt. Har...
2
Svar
22
· Visningar
7 141
Senast: Equiform
·
M
Ridning Vad rider ni i för sadlar? Vanlig dressyrsadel, hopp, allround, western, portugisisk???? Märke???? Är inne på att köpa ny då...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 214
Senast: bigganl
·
  • Låst
Ridning Någon som har erfarenheter av det??? Jag var inne på ridkonst-hemsidan o läste att hästar med huvudet högt ska ha det?! Min travare har...
2
Svar
38
· Visningar
6 784
·
S
Ridning Tanten där hemma har bestämt sig för att galoppen är den gångart hon kan samla sig mest i och eftersom det tidigare, bokstavligt talat...
Svar
6
· Visningar
1 353
Senast: evis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg