Sv: Ryggning

I terre-á-terre rör sig hästen "jämfota". Antingen kan man kalla det en jämfota galopp eller levader i serier.
Den rörelsen kan utföras åt alla håll och är/var därför mycket användbar för att få en vändbar häst. Numera kan man se det på tjurfäktningshästarna när de går i "närstrid" med tjuren. Kanske inte den trevligaste sporten att se på, men det är en njutning att se vissa av hästarna arbeta.

Immer
Ja terre-á-terre har jag också sett baklänges, men det var på Valiquer och då hade han precis börjat lära sig den. Ska bli intressant längre fram att få se det på en annan häst (kanske annan ryttare också) när den verkligen kan det.

Sv: Ryggning

Ja kan nog stämma. Han är ju såld sedan ca 2år tillbaka.

Liknande trådar

Hästvård Jag vet att man inte kan säga något definitivt utan att utreda vidare men jag behöver bolla lite med någon. Min drömhäst besiktigades...
Svar
19
· Visningar
5 174
Senast: Lavinia
·
L
Hästhantering Jag har haft min häst 1,5 månad och nu är hon som förbytt. Hon har ingen respekt för mig och jag har nu insett att hon har tagit...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 043
Senast: lobell
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 609
Senast: YorkWann
·
S
Träning har letat men hittar inte en lösning till mitt problem. har pysslat och tränat NH med ponnyn så mycket det går (altså, så mycket jag...
Svar
1
· Visningar
1 085
Senast: Sellan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama