Någon som var på Hästmässan Västerås o paneldiskussionen???

Sv: Någon som var på Hästmässan Västerås o paneldiskussionen???

Jag var också där.

Något jag tyckte var tråkigt var att Julio Borba inte fick komma till tals utan blev avbruten gång på gång. Han påbörjade en funderingslinje som ingen tog tag på och fortsatte, som handlade om vad de som tränare, domare och förebilder för många har för del i detta att vara föredömen och visa på ett rätt handhavande mot hästen för elever, tävlande och övriga ridande.

Var det någon som var på hans föreläsning innan? Bent hade tydligen varit där, för han uttryckte sig positivt om hans tänkande.

Var det någon mer än jag som uppfattade när Anders Eriksson la på bilden med hararna mitt i diskussionen som denna domare Viveka höll - jag fick hålla tillbaka ett vrålgarv!!!

Jag var även på JB:s föreläsning och blev stort imponerad.
Vilken kille, liksom!!:love:

Jag fick lite ny inspiration att fortsätta med unghästen nu, och "keep i simple" känns verkligen rätt sätt att tänka när hästen i sig är så okomplicerad.

Jag är överlag mycket nöjd med min söndag i Västerås!:)

Var det någon mer än jag som uppfattade när Anders Eriksson la på bilden med hararna mitt i diskussionen som denna domare Viveka höll - jag fick hålla tillbaka ett vrålgarv!!!

Jag minns att han visade en del kluriga bilder, men minns inte exakt hararna...:o

Någon som kan friska upp mitt minne vad hon pratade om då?

slutsatsen var väl att alla ändå ville rida för att få en gymnastiserad och hållbar häst. (Sen vet jag att vissa inte lever som dom lär sas:eek: )

Mer av sånt här så vi får i gång en debatt om god dressyr och hur vi kommer dit även inom tävlingen.
/T

Ja, det här tycker jag också är viktigt.

Intressant! hoppas nån skriver om detta :-) i nån tidning alltså.

Jag vet att en frilandsjournalist var och tittade på PKs clinic, som var dagarna efter, och att det kommer att komma i Hästfocus framöver.

Står lite om diskussionen i nya ridsport...

vet inte om nån redan skrivit det?! i nästa nummer av Hästfocus kommer en lång artikel om debatten. den får ni inte missa ;-)

Oh! när kommer nästa nummer ut?

Inte än på ett tag, nyss har senaste prenumerationsnumret kommit i brevlådorna, så det dröjer några veckor i alla fall. Kanske står på tidningens hemsida när nästa nummer kommer i affärerna? :)

Läser ni inte ridsport? Den kom till prenumeranterna i fredags och var ute i butikerna i måndags. Där är en lång artikel om PK och hans filosofi. Dessutom en egendomligt skriven artikel om clinicen på hästmässan.

Läser ni inte ridsport? Den kom till prenumeranterna i fredags och var ute i butikerna i måndags. Där är en lång artikel om PK och hans filosofi. Dessutom en egendomligt skriven artikel om clinicen på hästmässan.

har inte hunnit läsa den ännu, vet inte heller vem det var som skrev om debatten i ridsport, i hästfocus är det en tränare i AR som skriver.

Där är en lång artikel om PK och hans filosofi. Dessutom en egendomligt skriven artikel om clinicen på hästmässan.
Egendomlig var ordet :D Iofs i stil med det som brukar stå i den tidningen..
Clinic artikeln var oerhört färgad av skribentens egna sikter och tyckanden, en god vän som var på clinicen kände inte igen så hemskt mycket och kommenterade att skribenten lagt in sina egna åsikter i väldigt hög grad. HAde varit intressant att läsa en objektiv artikel!

Det var ingen clinic på hästmässan.

Clinicen var dagarna efter, i Dunker, med Philippe Karl.

OK - PK-clinicen var på Helmers, inte Dunker.

Jag var där. Intressant att de skrev om det hela. Ska försöka få tag i Ridsport! Vilket nummer??

(Och jag tyckte att det var JÄTTE-intressant!!! Hände otroligt mycket med hästarna - MEN han = PK, balanserar på randen till det möjliga, och jag tror = min åsikt - att metoden är för svår för både ryttare och hästar. Att fixa problem, ja, men som "grundmetod" nej.)

(Och jag tyckte att det var JÄTTE-intressant!!! Hände otroligt mycket med hästarna - MEN han = PK, balanserar på randen till det möjliga, och jag tror = min åsikt - att metoden är för svår för både ryttare och hästar. Att fixa problem, ja, men som "grundmetod" nej.)

Ungefär som BB, då.

Ingen mening att köpa Ridsport för någon av artiklarna. De var bara dåliga och ointressanta, bortkastade pengar! :mad:

Ungefär som BB, då.

Ingen mening att köpa Ridsport för någon av artiklarna. De var bara dåliga och ointressanta, bortkastade pengar! :mad:

vad synd :-(

Jag var där. Intressant att de skrev om det hela. Ska försöka få tag i Ridsport! Vilket nummer??

Det som finns ute nu.
Men som sagt, det var inte en artikel som handlade om debatten, utan bara ett korthugget försvar mot det som kom fram, kändes det som...

Det kan ju dock vara intressant att köpa Hästfocus senare och se vilken sida de vinklat från.:D

Måste bara skriva en rad om hararna på filmen...:D

Det var visst inte mening att det skulle visas några harar, det var en liten miss bara. Ingen poäng med det alls, tydligen.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka