Sv: Övningar till akademiskridkonst..
Min häst brukar bli väldigt trött i huvudet efter ett riktigt AR-pass. Så i så fall skulle jag släppa hästen i hagen några timmar och åka tillbaka senare och rida ut en sväng. För det har jag gjort några gånger, tagit dubbla pass samma dag. Det beror iofs helt och hållet på "din" hästs grundkondition.
Låter bra! *tar till mig*
Men nu som jag är en otålighets skadad människa och antagligen inte rider hästen så jättelänge (och inte gärna kan skola om hela hästen egtersom den inte är min för den delen), kan man inte efter att hästen gjort det man bett den om ha som belöning att lämna den tråkiga fyrkanten och rida ut en sväng utan några egentliga krav? (eller leda en stund, kanske beta, för att förtydliga ''bra jobbat, vila nu'' belöningen, och sen rida ut utan krav?) Eller skulle det förstöra arbetet jättemycket?
Min häst brukar bli väldigt trött i huvudet efter ett riktigt AR-pass. Så i så fall skulle jag släppa hästen i hagen några timmar och åka tillbaka senare och rida ut en sväng. För det har jag gjort några gånger, tagit dubbla pass samma dag. Det beror iofs helt och hållet på "din" hästs grundkondition.