F
flashlight
Sv: AR på hackamore? + kritisera min ridning.
Jag håller med där också. Om huvudsyftet är att få in bakbenen oavsett ryggen, ja, då förstår jag tanken, men varför skulle man vilja det? Vad är syftet med det?
Är ryggverksamheten oviktig? Är hela överlinjen oviktig, bara rumpan kommer in Om den kommer in på fel sätt, med spänd, statisk, t o m sänkt rygg, vad har man vunnit då?
Försöker bara förstå..
och jag ser ingen vinst att under rörelse rida med sänkt rygg.
Jag blir också väldigt brydd att en person med hans dignitet uppvisar en sådan ridning.
Visst finns det olika vägar till målet - men varje steg hästen tar - tränar någon muskel.
Jag själv skulle inte i någon sekund vilja rida runt med en häst som undandrar sig arbetet med att sänka ryggen - de musklerna har så lätt att kopplas in ändå.
Jag tycker man glömmer att man faktiskt tränar hästen varje gång man sitter på den - sedan hur - är en annan femma
Jag håller med där också. Om huvudsyftet är att få in bakbenen oavsett ryggen, ja, då förstår jag tanken, men varför skulle man vilja det? Vad är syftet med det?
Är ryggverksamheten oviktig? Är hela överlinjen oviktig, bara rumpan kommer in Om den kommer in på fel sätt, med spänd, statisk, t o m sänkt rygg, vad har man vunnit då?
Försöker bara förstå..