Sv: Kan du se felet på min häst?
Tycker iallafall att om du inte utrett henne på klinik ska du åka och röntga henne även om du tycker det är långt och dyrt .
Ryggproblem behöver inte göra ont och att dom sammankopplar smärtan med sadeln .
Utan snarare kan den kanske smärtan kopplas med formen _ställningar om det sitter något litet i halskotpelaren osv .
Jag utgår aldrig från att hästar enbart är *dumma* och inte vill jobba ..
Endel kan gå ganska okey i flera dagar och sen klarar den inte mer och får man reda på vad som kan orsaka problemet så kanske man får nöja sig i att rida i en lägre /längre form som passar och de hästar jag sett med problem har faktiskt hoppat utan problem ..
Och visst kan man åka och säga till klinik att min häst är sur
och sen räkna upp alla andra saker så börjar man lägga ett pussel och vetrinärerna har så mycket kunskap så hade det varit min häst hade jag uteslutit om det fanns en chans att hon hade ont hade jag kollat det och sen hade jag tagit tag i DAMEN om man absolut inte hittat något ..
Mvh Miaa
lady_vip skrev:Nej, jag har inte gått igenom hästen på klinik, dels för att det är långt och dyrt och dels för att jag inte har något att peka på. Jag kan ju inte säga "hon är sur"...
Hade hon visat obehag av sadel, självklart hade jag satt en utredning på det... Tänderna är nyligen vidgjorda, vargtänder som åkte ut. Likadant om hon hade haltat, visat olust till att äta osv. Men hon är god och glad alltid annars och "dumheterna" känns lite situationsbundna...
Anledningen till att jag slänger ut frågan här är för att det kanske är fler som har varit med om detta. Som sagt, min tränare med 30 års erfarenhet har nu lagt snart 3 år på henne och ändå får vi inte det att klicka helt. Ska vi helt enkelt acceptera att det är en svår häst och att jag aldrig kan räkna med att hon kan lära sig att gå i en korrekt form?
//E
Tycker iallafall att om du inte utrett henne på klinik ska du åka och röntga henne även om du tycker det är långt och dyrt .
Ryggproblem behöver inte göra ont och att dom sammankopplar smärtan med sadeln .
Utan snarare kan den kanske smärtan kopplas med formen _ställningar om det sitter något litet i halskotpelaren osv .
Jag utgår aldrig från att hästar enbart är *dumma* och inte vill jobba ..
Endel kan gå ganska okey i flera dagar och sen klarar den inte mer och får man reda på vad som kan orsaka problemet så kanske man får nöja sig i att rida i en lägre /längre form som passar och de hästar jag sett med problem har faktiskt hoppat utan problem ..
Och visst kan man åka och säga till klinik att min häst är sur
och sen räkna upp alla andra saker så börjar man lägga ett pussel och vetrinärerna har så mycket kunskap så hade det varit min häst hade jag uteslutit om det fanns en chans att hon hade ont hade jag kollat det och sen hade jag tagit tag i DAMEN om man absolut inte hittat något ..
Mvh Miaa