Sammet
Trådstartare
Sv: AR på hackamore? + kritisera min ridning.
För att AR ryttarna bättre förstår var jag är påväg med min ridning och träning.
Den som inte har insikt i AR har svårare att förstå vad jag önskar uppnå med all min ridning och kan därför inte heller ge ett korrekt svar när det kommer till min nuvarande ridning, om den är rätt eller fel.
För att ta ett exempel, en westernryttare som svarar på en engelsk ryttares ridning och övningar ger inte samma svar som en engelsk ryttare.
Deras ridning och syftet med ridningen är olika.
Den engelska ryttaren önskar en annan form än en reiningryttare där hästen av vad jag förstått (men kan blanda ihop med andra westerngrenar) skall gå långt med huvudet på hängande tyglar).
Denna övning är från Cristina Drangel och går utmärkt att kombinera med AR.
Dum fråga kanske, men jag uppfattar det som att den övning du höll på med under filmklippet snarare klassas som centrerad ridning? Varför vill du då ha svar "enbart" från AR-ryttare?
(Klassar mig själv numera som AR-ryttare men det närmaste jag kommit den övningen är inom klassisk fransk dressyr.)
För att AR ryttarna bättre förstår var jag är påväg med min ridning och träning.
Den som inte har insikt i AR har svårare att förstå vad jag önskar uppnå med all min ridning och kan därför inte heller ge ett korrekt svar när det kommer till min nuvarande ridning, om den är rätt eller fel.
För att ta ett exempel, en westernryttare som svarar på en engelsk ryttares ridning och övningar ger inte samma svar som en engelsk ryttare.
Deras ridning och syftet med ridningen är olika.
Den engelska ryttaren önskar en annan form än en reiningryttare där hästen av vad jag förstått (men kan blanda ihop med andra westerngrenar) skall gå långt med huvudet på hängande tyglar).
Denna övning är från Cristina Drangel och går utmärkt att kombinera med AR.