Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Det verkar inte var ngn större skillnad i teorin, men en hel del i praktiken. Lånar Fredriks citat:bow: Jag tolkar detta som att man...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 839
Senast: axel
·
Ridning Man kan tycka vad man vill om tävling, men om man tittar på dressyrprogrammen så tycker i alla fall jag att de är genomtänkt upplagda...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
6 390
Senast: bigganl
·
F
Ridning Skola munnen-tråden har bivit en jämförelse igen mellan utbildningsstegen inom AR resp klassisk dressyr. (Samt detta tal "konst" och det...
12 13 14
Svar
260
· Visningar
16 744
Senast: Lord Owen
·
Ridning Har suttit och läst i några böcker om dressyrridning, av Tibblin och Lussan, och båda är noga med att konstatera att i arbetet med...
10 11 12
Svar
231
· Visningar
13 550
Senast: axel
·
C
Ridning Hej alla AR människor :) Häromdan så red jag min häst med bara ett grimskaft runt halsen för att jag tyckte det var kul att testa och...
Svar
19
· Visningar
2 354
Senast: Koppar
·
Ridning (Måste få skriva av mig) Jag har ridit för en jätte duktig tjej som är utbildad AR och CR, på bara ett få tal lektioner, med ganska...
Svar
6
· Visningar
928
Senast: Tana
·
Ridning Vad är lämpligast till en ngt okänslig häst? Fast eller ledat nosjärn på ridkapson? Varför? Vad har ni för erfarenhet av semikapsoner...
Svar
4
· Visningar
1 086
Senast: Borboleta
·
Ridning Jag har en häst som är lite långsam i reaktionerna, när det gäller att ta hjälperna. Jag upplever henne emellertid inte som "seg", jag...
Svar
1
· Visningar
783
Senast: noprogress
·
A
Ridning Det var länge sedan jag var här och skrev, så hej på er alla! Här kommer en liten gissningslek! Vad tror ni om den här krabaten? Hur...
2
Svar
38
· Visningar
3 096
Senast: mackan
·
Ridning Nu har det pratats (skrivits snarare..) i en annan tråd om att "skola munnen". Kan någon förklara vad som menas, och vad vill man...
9 10 11
Svar
205
· Visningar
12 974
Senast: flashlight
·
Ridning Att söka perfektion men inte se skogen för alla träden... Där hamnar jag ofta...Rent rationellt vet jag ju att det perfekta inte...
2
Svar
20
· Visningar
2 104
Senast: funkia
·
Ridning Hur får man hästen att trava?
2
Svar
21
· Visningar
2 015
Senast: IngelaH
·
M
Ridning Vet inte om det är rätt forum.. Men jag är väldigt intresserad av barock, CR, AR. Har börjat rida in min arab och vill gärna sattsa på...
2
Svar
30
· Visningar
5 358
Senast: Spirit
·
  • Låst
Ridning I detta forum diskuterar vi Klassisk Ridkonst. Detta innebär diskussioner om det som brukar benämnas barockridning, akademisk ridkonst...
Svar
1
· Visningar
1 672
Senast: IngelaH
·
Ridning Hur gör en AR-ryttare för att driva en häst som saknar framåtbjudning? Frågan ställdes av Solis i en annan tråd, och jag var ute efter...
Svar
16
· Visningar
1 302
Senast: Zahlo
·
Ridning -Fattar ni galopp? :) Känn in allt och berätta. Både på unghästar, omskolande hästar och välskolade hästar! Hur tänker ni med...
Svar
9
· Visningar
1 270
Senast: Spirit
·
R
Ridning Hej allihop! Behöver lite hjälp, har en 11 årig travare som jag just börjat med att skola enligt den akademiska ridkonstens lära...
Svar
10
· Visningar
1 312
Senast: boella
·
B
Ridning Jag rider enligt akademiska principer till viss del, dvs att när jag kommer ner med min häst på fältet så böjer jag honom till...
Svar
4
· Visningar
1 053
Senast: boella
·
  • Låst
Ridning Jag bara slogs av hur lösgjord Bents häst är här. http://www.youtube.com/watch?v=YtDEWcBz1X4&NR=1 Det känns som om det stora problemet...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
8 576
Ridning hejsan på er! jag har blivit lite nyfiken, efter att ha läst lite trådar här i forumet;om jag sätter tyglar på min remontnosgrimma...
Svar
16
· Visningar
1 676
Senast: Anna_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka