Att söka perfektion...

Sv: Att söka perfektion...

Förmodligen är det så att det är perfekt i skogen, hästen befinner sig i naturlig miljö, jag menar, hur kul är det för en häst att springa runt på en ridbana, är det naturligt överhuvudtaget för en häst att springa i cirklar för att undkomma ett rovdjur?? I skogen finns harmoni, inga prestationskrav, ingen ser dig rida och du rider rakt fram. Hästen bjuder framåt, du ber om något och hästen svarar framåt... Kanske är det så att vi ska ta mer hänsyn till hästens naturliga förutsättningar och glädja oss åt att de vill bära oss på sin rygg. Jag förstår precis vad du menar, har själv minimerat ridbaneridandet till max 1 g/v för att hästen blir fullständigt uttråkad av runtspringandet. Man kan utbilda hästar upp till GP-nivå utomhus, med bibehållen arbetsglädje hos både häst och ryttare. Följ din känsla!

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 181
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 230
Senast: Blyger
·
Islandshäst Hej, allesammans! Efter ett par år där ridningen hamnat lite på hyllan, har jag fått mersmak och vill försöka utvecklas ihop med min...
Svar
1
· Visningar
1 394
Senast: Hedinn
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 261

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka