Sv: Trav

Varför analysera så förbenat mycket?:D

Det räcker väl om hästen travar när man vill....:devil:

Dvs att häst och ryttare kommit överens att "så här gör vi nu".

Sedan EXAKT hur man gör kan ju variera lite mellan olika ryttare och på olika hästar.

Fast man ka nju sträva efter en metod som inte är elak mot hästen eller ser uppseendeväckande märklig ut om någon står bredvid och tittar på.

/KT

Sv: Trav

Nä, galopp fattar jag genom inner höft fram. Galopp fattar jag alltid för inner skänkel. Annars förvirrar man bara hästen den dag man ska börja med bytesserier i galoppen :p. Där förtydligar man byten med att dra bak ytter skänkel.

I alla fall är det så jag har lärt mig av min dressyrinstruktör på ridskolan och läst i Bo Tibblin, Lussan och Kyras böcker.

i och med att jag fattar genom inner höft fram, så åker ju automatiskt ytter axel bak... så det blir säkert någon form av kedjereaktion där.

Jag är nog lite dålig på att omsätta praktik i teori. Men hyfsat bra på att omsätta teori i praktik, om teoretikern har ett målande bildspråk. :rofl:

Senast ändrad:

Liknande trådar

Ridning Hur stor skillnad är det att skritta och trava på asfalt jämfört med grusväg om man bortser från halkrisken? Är asfalt hårdare/sämre...
2
Svar
24
· Visningar
1 954
Senast: Mirtai
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
540
Senast: MiniLi
·
Ridning Min erfarenhet är att hästar som är svåra att sko också är lite knepiga i ridningen kanske inte svåra men i alla fall inte några helt...
Svar
8
· Visningar
509
Senast: Oknytt
·
Trav Jag undrar hur man får en travare att galoppera i vagn då han kan galopp i ridningen, från marken osv men i vagn när jag säger kommandot...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: Kamomilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter
  • Akvarietråden V