Jag vet inte men mina hästar har aldrig halkat på asfalt däremot vintertid då det är halt händer det ju titt som tätt eller så har jag ridit väldigt lite på asfalt bara.
 
Jag vet inte men mina hästar har aldrig halkat på asfalt däremot vintertid då det är halt händer det ju titt som tätt eller så har jag ridit väldigt lite på asfalt bara.

I slutet av skoningsperioden, som ligger på 7 veckor, halkar våra väldigt mycket. Sömm-skallarna slits ju ner då. Ska nog fråga om vi kan ha roadnails också.
De motioneras mycket och långa travpass är vanligt. Vi har några kilometer till ridvägarna på asfalt också så här slits skona rätt rejält.
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
692
Senast: Nevermind
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 566
Senast: Lobelia
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 362
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
2 611
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp