Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Ridning Är det målet för AR ryttarna? Hur jobbar man konkret för att nå detta mål? Kommer det när hästen bär sig i en korrekt form och att man...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 943
Senast: Jonaz
·
Ridning För en hutlös summa penningar (281:-) jag jag nyss inropat följande tryckverk. Ska bli spännande att läsa den. ( Hoppas det...
Svar
4
· Visningar
1 229
Senast: angelaL
·
Ridning ... om AR, historia, filosofi och framtidsvisioner. Nån mer än jag som var där och har lite tankar om planerna på framtida...
2
Svar
27
· Visningar
3 238
Senast: Lusidor
·
  • Låst
Ridning ..verkar det vara väldigt olika åsikter om. Kanske inte just inom AR, för där verkar majoriteten vara överens om att bra böjning alltid...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
7 896
Senast: IngelaH
·
J
Ridning Hej alla sadelkunniga :-) Då det är så att jag funderar på att införskaffa mig en Portrera (närmare bestämt Portrera Senorita), tänkte...
Svar
5
· Visningar
1 342
Senast: Linna
·
Ridning vad ligger dessa på i nypris? Vad passar de på för ryggar (raka, svängda mm)? Är det en sadel som är värd pengarna?
Svar
1
· Visningar
772
Senast: Cita
·
Ridning Wien, Saumur, Jerez och Portugisiska ridskolan bilder från deras gemensamma uppvisning...
Svar
7
· Visningar
1 232
T
Ridning Jag har funderat på att skaffa ny sadel då den jag har nu (bomlös) är lite svår vad gäller skänklar och sittben. Min häst är dessutom en...
Svar
1
· Visningar
1 172
Senast: Vinja
·
Ridning Hejhej!! Nu har jag en fråga till er AR ryttare. Det finns ett bett jag är intresserad av, tror det heter Alta escuelan (:confused:)...
Svar
3
· Visningar
987
Senast: Linna
·
I
Ridning Jag har alltid varit en inbiten hopppryttare men har nu blivit lite nyfiken på AR.. Men skulle nån kunna berätta för mig lite enkelt vad...
Svar
2
· Visningar
766
Senast: remmis
·
Ridning brukar det så vackert heta när det talas om AR , men vad innebär egentligen det för er? Så fort inte hästen vill arbeta det där extra...
10 11 12
Svar
238
· Visningar
16 167
Senast: flashlight
·
J
Ridning hejsan jag har börjat väldigt mycket med dressyr på mitt sto juni.Men får na aldrig att gå rätt jag tkr inte om hjälptyglar och sånt och...
Svar
2
· Visningar
771
Senast: ramada
·
Ridning Varför är tygeltag rakt bakåt tabu? Hur går det ihop med t ex tömkörning?
4 5 6
Svar
117
· Visningar
8 085
Senast: axel
·
Ridning hej! Läste i en tidning idag om "det magiska tygeltaget", en motsols cirklande rörelse, spm faktiskt lät som att himla bra tygeltag, jag...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 320
Senast: funkia
·
J
Ridning är akademisk ridning samma sak som dom lär ut på Nh? fick för mig att Nh håller på med western ridning men det kanske är samma sak? var...
Svar
4
· Visningar
939
·
T
Ridning Jag funderar på att ge mig in i en ny värld som för mig just nu känns som en hel vetenskap. Har de senast 5 åren endast ridit...
Svar
2
· Visningar
825
Senast: Spider84
·
V
Ridning På svenska: Att rida med handhäst. Jag har under en längre tid "slagit två flugor i en smäll" och motionerat båda hästarna genom att ha...
Svar
9
· Visningar
2 132
Senast: Vertigo
·
Ridning Får man bubbla ut i lite glädjetjut över hur underbart det kan vara då bitar faller på plats, känslor bevisas som sanna och pusselbitar...
Svar
16
· Visningar
1 517
·
Ridning hej! var idag ute och red, det gick väl lite sisådär, och efter att tag kom jag fram till att jag skulle testa att rida med bara...
Svar
5
· Visningar
840
Senast: melvin
·
Ridning Jag köpte mig, för snart ett år sen, en läder-kapson. Nu tänkte jag höra med er. Tyvärr har jag ingen bild att visa upp men jag hoppas...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 942
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar