F
Fredrik_
Sv: Yttertygel.
KL
Hihi jag får genast tankarna Till Klanky van Grundsmörjs, och den ständigt citerade herr Kottas som filosofiskt sa ...
Kottas kan överböja hela överlinjen för att insistera ta igenom. Visa att man KAN göra såhär som axel skrev.
Och som jag gjorde när jag sa johodå när jag red samlade halvhalter på min häst - det går att spänna lite till...
Jag tror observera tror att det Lusidor kände var att hon fick tag i bröstryggen på samma sätt som Klanky får tag i bröstryggen med sin HF
Sedan är ju frågan - vad fokuserar man på sedan.
Rider man runt och bara fokuserar på en del - så blir det ingen ridning = man kommer ju ingenstans
Det är ju först när man sätter ihop delarna till en enhet, och börjar hajja hur man skall reglera hela hästen under rörelse framåt - som det börjar likna nåt
tror jag
Ja. Delvis. Lösgjord genom ryggen men någon bäckenvinkling blev det inte att tala om. bara den grad som kommer av att ryggen höjs. men så mycket att den skulle bära sig väl i traven fick vi inte till Den ville behålla sin alltför låga form och vila sina bakben.
(det jag tror många stångryttare fastnar i! På bogarna med lång o låg form. Jättesvårt att kontrollera bakbensaktiviteten i detalj!)
På tränsbettet sedan behöll han den fria känslan genom ryggen och började trampa på med fin kontakt i handen och fick bakbenen bättre på plats.
Olika delar kan lösgöras. Först då hela hästen sätts ihop blir ju arbetet bra.
Intressant att försöka analysera exakt vilken del som felar, och välja metod för att lossa/aktivera där.
KL
Hihi jag får genast tankarna Till Klanky van Grundsmörjs, och den ständigt citerade herr Kottas som filosofiskt sa ...
How should you put any weight on the haunches - if you always ride the horse overbent
Kottas kan överböja hela överlinjen för att insistera ta igenom. Visa att man KAN göra såhär som axel skrev.
Och som jag gjorde när jag sa johodå när jag red samlade halvhalter på min häst - det går att spänna lite till...
Jag tror observera tror att det Lusidor kände var att hon fick tag i bröstryggen på samma sätt som Klanky får tag i bröstryggen med sin HF
Sedan är ju frågan - vad fokuserar man på sedan.
Rider man runt och bara fokuserar på en del - så blir det ingen ridning = man kommer ju ingenstans
Det är ju först när man sätter ihop delarna till en enhet, och börjar hajja hur man skall reglera hela hästen under rörelse framåt - som det börjar likna nåt
tror jag