Vad ska jag göra med henne?

Sv: Vad ska jag göra med henne?

Jag måste ju lära mig från någon. ;)
Och jag tycker att sättet jag lär hästarna på fungerar med än tillfredställande för min del = jag känner inget behov av att lära mig något nytt just med hur man lär in saker.

Tja den veterinären vi hade när hon kollades trodde hela tiden att hon var tävlingshäst och stod inne på natten...
Men som sagt, rekommenderar verkligen att ringa till FW!
Veterinärer har en kunskap som inte ska föraktas - det är väl roligare att passa på att "ösa ur kunskapskällan"...!

FW? Jag är nog för trött för att komma på vad det är en förkortning för så när du säger det så kommer jag säkert att tänka: ja, men hallå. :o

Det finns fler än EO som pysslar med klicker. De flesta som lär ut är duktiga på att lära ut, det är liksom hela poängen med klicker - det handlar om pedagogik.

Jaha jag trodde det var någon "titel" eller liknande.

Hejsan! Min pålle har oxå haft skadat förstärkningsband på ena frambenet (2005/2006). Han var smart nog att stoppa in en pinne i sitt ben när han lekte i hagen :crazy: Han skadade sig i oktober . Fick stå i sjukhage och skrittpromeneras till en början (med ökad längd från 2x5min till 2x20 min), eftersom han var ett riktigt as att promenera med började jag ganska tidigt att skritta honom uppsuttet ist. I maj fick han börja gå ut i större hage för att bli helt friskförklarad i juni! Då hade han alltså fått börja trava och dylikt även på lite böjda spår, Så har du tur kanske det inte handlar om ett år?!? :bump:

Tur kan man alltid hoppas att man har. ;)
Nu är madam i sig lite äldre och har haft en del skador innan så hennes läkkött ser inte ut att vara det bästa, men vi får se. Ska in med henne igen om en månad ungefär tror jag och kolla.

Tycker absolut du ta upp det här med Långa tyglar igen (såg att du hade testat det innan). psychogrrl kommer att bli en utmärkt "visare" (jag vet - har träffat henne på kurs för Piet B :))

Långa tyglar är väl ett ypperligt sätt att "mjukträna" hästen. Dessutom är det ju roligt (tycker jag iaf).

Så: en del Långa tyglar, en del skogspromenader, en del tricktraining = fullspäckat schema för pållen. Och så kanske lite ledarskap eftersom, som du skrev, det är hon som bestämmer vart ni ska gå .... ?

Ja absolut lite ledarskap över det hela också. Hon är väldigt bestämd madam (alltid högst i rang i hagen). Dessutom enda hästen jag tillåter vara det. Vaför vet jag inte riktigt, men vi har hängt ihop i 9år så det bidrar väl en del.

Så ja långa tyglar, promenader i skogen, arbete vid handen och lite trick bör nog vara bra.

Nu reagerar hon inte med "ont" på laserna så det verkar som att hon har läkt ihop till slut. Får se vad vet. säger när vi ultra-ljudat.

Svaret på frågan är:

0002.jpg

Torglimminge.jpg

0006.jpg

bilderfrralphscd564.jpg

Tornyfiken.jpg

smirk!

:smirk::smirk:

:angel::angel:

/KT

Tornyfiken.jpg

Oooohhhh......

Can any girl resist thoose EYES!???????:angel: AAAAND fluffy ears????????????

/KT

Utan en klicker eller utan ett klickerord? Eller utan godis? Eller hur menade du? :confused:

Jag menade inte att man behöver vare sej klicker eller godis för att ha stor nytta av tänket :) - det går ju att använda sej av ett ord eller ljud och något annat som hästen tycker är positivt. Men systemet bakom klickerträningen är fiffigt!

Jaha, ja, det är som det brukar låta - jag utgick nästan från det ;).
Har nog inte sett någon "aktiv" (på hund då, men även på kurs med häst för flera år sedan) som använt sej av en riktig klicker.

Tänkte i alla fall bara uppdatera er om att det blir ett byta av veterinär. De som jag haft innan har som sagt inte ens fått in i skallen att hon inte är tävlingshäst.
Den tjejen jag haft här för att kolla seminerings resultat m.m. var här igår och allt såg bra ut. Vi började även prata lite om hennes skada på benet och jag kom fram till att hon är betydligt vettigare än de jag haft innan. Hon har även rykte om sig om att vara bra.
Så enligt henne är det inga som helst problem att arbeta henne vid handen, på långa tyglar eller ens t.o.m rida henne i skritt (ridningen dock inte förrän hon är kollad igen).
Nej jag tycker inte om henne för att hon säger det jag själv tycker utan för att hon faktiskt verkar kunna sin sak i övrigt.

Hurdan är hon i psyket?
Tänkte på Amiral:angel:

hur är Corlensky o hans avkommor?

Tja ungefär som du förväntar dig. ;)
En riktig kärring. Hon har haft en avkomma innan och hon var också en riktig kärring, men å andra sidan är det så jag gillar mina hästar.

Har ju köpt en unghäst (nåja inte så nyligen) och hon är den störste bitchen jag stött på och jag fullkomligt älskar henne. :D

Jag har fattat det som att Corlensky inte ger allt för skarpt psyke. Men det tar mitt sto hand om alldeles gratis.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 080
Hundhälsa Har en Malle hane på 1,5år, som i januari opererades för meniskskada i höger bakknä där man även kunde se att 10% av främre korsbandet...
Svar
1
· Visningar
1 286
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 900
Senast: Nixehen
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 561
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama