F
flashlight
Sv: Ridkonst vs. ridteknik?
Jag tror inte du läser vad jag skriver. Jag har aldrig sagt att häst och ryttare inte kan vara vackert, på en rad olika sätt. Jag förstår
ännu mindre vad du är ute efter, du får nog visa exempel på vad du menar med vackert.
Blir bara förvirrad ang vad du egentligen vill säga
Men snälla människa, det låter som om du tolkar det hela väldigt hmm, personligt.
Jag är inte på nåt sätt korkad, utan väldigt klarsynt!
När ridkonsten, det som kallas för AR var ny i sverige, tycker jag att det lades fram som ett "nygammal" revolusionerade ridsätt. Långt i från all prestige och press!
Här sätter man hästen i focus.
Vad jag fundrar och reflekterar över är följande ; Har den inriktningen ändrats med åren; Har prestigen smugit sig in även här??
Det skadar väl inte att även titta på sig själv och se sina fläckar.
Det förekommer faktiskt maktmissbruk även blad AR tränare/ryttare, tro det eller ej!
Rider regelbundet mina fyra hästar för tränare som varit med från början i "ARsvängen", så jag är inte nån utomstående ovetande som behöver hutas åt, utan vill ha en vettig reflektion från insatta på annat håll. Utan översittarfasoner! TACK!!!
Och föressten VARFÖR kan inte häst OCH ryttar vara vackert??
Måste resan dit vara plågsam?
Vad håller du på med då, måste jag fråga???
Jag tror inte du läser vad jag skriver. Jag har aldrig sagt att häst och ryttare inte kan vara vackert, på en rad olika sätt. Jag förstår
ännu mindre vad du är ute efter, du får nog visa exempel på vad du menar med vackert.
Blir bara förvirrad ang vad du egentligen vill säga