Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du har gått igenom allt grundligt hör jag!
Fick bara den tanken då du skrev att den inte kan röra höfterna. För det brukar ju synas direkt att rörelsen kommer igång om behandlingarna funkat. Tex gåendes i hagen.
Har nu två nya i hagen där den ena bara rör ena höften i skritt, i trav noll rörlighet.. har ett mothåll i ena höften som ser mindre bra ut. Helt stumt åt det hållet. Så där finns lite att göra för rörligheten... Ser skräckbilder av att börja rida den utan åtgärd!
Blir lite sugen att greja på och sedan prova lite markarbete, trots att den bara ska gå och bli tjock och få ett föl till våren.
Är ju en fördel med stark rörlig rygg då magen växer kan jag gissa..
Skulle vara kul att gå med i varmblodstravarklubben och testa hur en sån kan bete sig.. Så mycket hals och ben bara!
fast det beror väl på lite hur man rider? energi ger jag med min kropp, och samling genom sitsen. med ytter skänkel hämtar jag ytterbak. och med inner skänkel hämtar jag inner bak.Innerskänkeln ger energi, ytter skänkel visar vägen, annars är man ute på hal is,vill man sedan ha mera samling så är det ytterskänkel som åstadkommer detta.
Innerskänkeln ger energi, ytter skänkel visar vägen, annars är man ute på hal is,vill man sedan ha mera samling så är det ytterskänkel som åstadkommer detta.
visa hästen vad du vill den ska göra, och den gör det utifrån sin förmåga. Krångla inte tilll det!
Tänkte precis samma sak som Sshameless att det nog är lite olika vad som passar bäst. På en "självgående" häst kanske man inte ens behöver ge energi utan bara bibehålla och omvandla den som finns. Tycker det blir lite väl krångligt när jag blandar in ytterskänkeln, lätt att böjningen faller isär och det blir för mycket tvärning.. Vill gärna "spara" ytterskänkeln också tills det blir dags för galopp så man kan sära på hjälperna (därför jag vill lära in slutan först, för att det finns risk för stress annars när man lärt in galopp för nästan samma hjälper).
Ja för i galoppsignalen ingår ju mer än att hästen känner ytterskänkeln mot sidan.
Tycker att ytterskänkeln är bra hjälp för att aktivera ytterbak, räcker ofta inte med att placera mig på min långeman. Längs spåret räcker det att vrida till sitsen, men i diagonalsluta då det krävs mer av lösgjordhet o att ytter bak bär mer, då kan det behövas en puff i rätt riktning för att inleda rörelsen ordentligt, och att putta på då det stannar av i sidvärtsrörelsen.