Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Någon som gjort det? Skriv gärna om den är ledad eller ej och hur ni gjort den.
Svar
5
· Visningar
2 201
Senast: Totola
·
Ridning Finns här några som valt att rida in sina unga på kapson, jag har ridit in förr med sidepull men jag inbillar mig att steget från kapson...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 484
·
L
Ridning när man ska börja rida hästen på stång finns det något tips vilken stång man ska börja med? rider nu med ett rakt eggbett men funderar...
Svar
4
· Visningar
1 090
·
M
Ridning Min förra tråd försvann! Vilka ska gå? Jag ska, mkt spännande! missan
Svar
5
· Visningar
1 223
Senast: Helan
·
Ridning Eftersom den andra träfftråden har blivit både lång och fokuserad på nord och syd så misstänker jag att få från Mälardalsområdet är inne...
2
Svar
29
· Visningar
2 274
Senast: Trinity_
·
E
  • Låst
Ridning Rider ni era hästar med tränsbett? och isf hur går dom med tränsbett jmf med hur dom går på stång och kapson?
5 6 7
Svar
129
· Visningar
9 646
Senast: mackan
·
Ridning Hej Jag vill sååååå gärna köpa en Espaniola, har ingen sadel till den nyanlända hästen. Jag antar att stoet kommer att "muskla om"...
Svar
3
· Visningar
1 253
A
Ridning Hej, Jag håller på att göra och översätta en websida som handlar om barock dressyr men kommer inte på vad grejerna heter på...
Svar
14
· Visningar
1 612
Senast: Alkemisten
·
A
Ridning Hej allihopa! är alldeles ny som medlem här på Buke, även om jag har suttit många gånger och läst olika trådar inom...
Svar
6
· Visningar
1 516
Senast: Angmar
·
Ridning vet inte om det finns en sådan här tråd redan i ar-forumet, men jag prvar väl: Skriv ner tips på ridövningar ni brukar göra, vafrör ni...
Svar
6
· Visningar
1 597
Senast: knasan
·
T
Ridning Jag har en snart fyraåring som jag känner att jag gärna vill jobba mycket med från market. Jag har lite dålig koll o undrar om alla...
Svar
10
· Visningar
1 494
Senast: knasan
·
J
Ridning Funderar köpa en sån sadel till min arab, är rätt så kort i ryggen. Men finns dessa sadlar också i en mindre sitsstorlek än 17 tum...
Svar
7
· Visningar
2 132
Senast: Jennifer80
·
Ridning Vad finns det för olika halvhalter? Vad är syftet med dom och vilka är skillnaderna? Jag vet att vi gick igenom det på senaste...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 855
Senast: axel
·
T
Ridning Jag undrar,förutom att rida skolorna i skritt och trav,galoppen har vi inte kommit till än så pass. Vad förutom skolorna och övergångar...
Svar
8
· Visningar
1 427
Senast: lasseman
·
R
Ridning Jag har en häst som inte kan ha bett i munnen, en fd totalt misslyckad travare (trots far som sprungit in 10 millioner;-) hon dräglar...
Svar
5
· Visningar
1 485
Senast: elbereth
·
T
Ridning Idag hade jag och några lite diskutioner angående träna till piaff. Så jag tänkte höra hur ni "buke" har gjort/gör eller ska göra...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 433
Senast: _Blippan66_
·
B
Ridning Jag tyckte samlingen förtjänade en egen tråd. Så vi fyller på med tecken på hur man ser/känner att hästen är samlad. Gärna med...
17 18 19
Svar
378
· Visningar
25 408
Senast: flashlight
·
K
Ridning Tänkte köpa en lädertöm för arbete från marken på akademiskt vis. Men vilken längd ska jag ta? Hästarna kommer att ha en mankhöjd på...
Svar
12
· Visningar
1 277
Senast: Dorinda
·
  • Låst
Ridning Enligt önskemål startar jag en liten tråd, där man kan bolla idéer och önskemål om lustfyllda diskusisons/ridträffar inom...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
29 257
Senast: IngelaH
·
Ridning Vad finns det för böcker att tillgå på svenska eller engelska utöver Katrin Wallbergs bok som tar upp arbete vid hand? Jag har hittat...
Svar
6
· Visningar
1 811
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka